17/01/2015 S12 Państwa członkowskie -
Zamówienie publiczne na dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura
otwarta
Polska-Płońsk: Energia
elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
2015/S 012-016714
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana
przez Burmistrza Miasta Płońsk
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
POLSKA
Tel.: +48 236622691 / 236631300
E-mail: plonsk@plonsk.pl
Faks: +48 236631340
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.plonsk.pl
Więcej informacji można uzyskać pod
adresem: Powyższy(-e) punkt(-y)
kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w
tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu
zakupów) można uzyskać pod adresem:
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub
lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty
działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu
innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu
innych instytucji zamawiających: tak
Miejskie Centrum Kultury
ul. Płocka 50
09-100 Płońsk
POLSKA
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
ul. Kopernika 3
09-100 Płońsk
POLSKA
Przedszkole nr 1
ul. Kolejowa 5
09-100 Płońsk
POLSKA
Przedszkole nr 2
ul. Zacisze 6
09-100 Płońsk
POLSKA
Przedszkole nr 3
ul. Wolności 18
09-100 Płońsk
POLSKA
Przedszkole nr 4
ul. Padlewskiego 3
09-100 Płońsk
POLSKA
Przedszkole nr 5
ul. Wieczorków 36 A
09-100 Płońsk
POLSKA
Szkoła Podstawowa nr 2
ul. Wieczorków 30
09-100 Płońsk
POLSKA
Szkoła Podstawowa nr 3
ul. Płocka 60
09-100 Płońsk
POLSKA
Gimnazjum Publiczne nr 1
ul. ks. R. Jaworskiego 25
09-100 Płońsk
POLSKA
Gimnazjum Publiczne nr 2
ul. Wolności 4
09-100 Płońsk
POLSKA
Miejska Biblioteka Publiczna
ul. Północna 15 b
09-100 Płońsk
POLSKA
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
ul. Zajazd 5
09-100 Płońsk
POLSKA
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez
instytucję zamawiającą:
Dostawa energii elektrycznej dla
Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie Miasto Płońsk Część I.
Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C11 Część II. Zakup
energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C12a Część III. Zakup
energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C12b, C21, C23, G11.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja
robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Kupno
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: Gmina Miasto Płońsk.
Kod NUTS PL121
II.1.3)Informacje na temat zamówienia
publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia
publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiotem zamówienia jest
kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej
oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk
oraz jednostek podległych Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt 30
ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze
zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust.
3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 roku w sprawie
szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z
2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy,
Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu
Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci
Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w okresie
od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i
G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru energii
(PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia
lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w stosunku do
ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na
tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układów
pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z Taryfy Operatora
Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających z
taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015 do
31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres trwania
umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek podatków lub
innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które nie ma wpływu
Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku, które
zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000, 65300000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w
sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte
Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na
części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert
wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 643
050,07 EUR
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: tak
Proszę podać opis takich opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i
rozliczania ich na tych samych zasadach, określonych w umowie.
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające
wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin
realizacji
Rozpoczęcie 1.4.2015. Zakończenie
31.12.2016
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1 Nazwa: Część I. Zakup energii elektrycznej dla
obiektów z grupą Taryfową C11
1)Krótki opis
1. Przedmiotem zamówienia jest
kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii
elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy
Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt 30
ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze
zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust.
3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w okresie
od dnia 01.04.2015 r. do 31.12.2016 roku, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b,
C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru energii
(PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia
lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w stosunku do
ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na
tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań
układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z Taryfy
Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających z
taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015 do
31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres trwania
umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek podatków lub
innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które nie ma wpływu
Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku, które
zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000, 65300000
3)Wielkość lub zakres
Szacunkowa wartość bez VAT: 177
821,72 EUR
4)Informacje o różnych datach
dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 1.4.2015. Zakończenie
31.12.2016
5)Informacje dodatkowe na temat części
zamówienia
Część nr: 2 Nazwa: Część II. Zakup energii elektrycznej dla
obiektów z grupą Taryfową C12a
1)Krótki opis
1. Przedmiotem zamówienia jest
kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii
elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy
Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt 30
ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze
zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust.
3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w okresie
od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i
G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru energii (PPE)
zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia
lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w stosunku do
ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na
tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań
układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z Taryfy
Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających z
taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015 do
31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres trwania
umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek podatków lub
innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które nie ma wpływu
Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku, które
zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000, 65300000
3)Wielkość lub zakres
Szacunkowa wartość bez VAT: 194
570,52 EUR
4)Informacje o różnych datach
dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 1.4.2015. Zakończenie
31.12.2016
5)Informacje dodatkowe na temat części
zamówienia
Część nr: 3 Nazwa: Część III. Zakup energii elektrycznej dla
obiektów z grupą Taryfową C12b, C21, C23, G11
1)Krótki opis
1. Przedmiotem zamówienia jest
kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej
oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk
oraz jednostek podległych Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt 30
ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze
zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust.
3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w okresie
od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i
G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru energii
(PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia
lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w stosunku do
ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na
tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań
układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z Taryfy
Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających z
taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015 do
31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres trwania
umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek podatków lub
innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które nie ma wpływu
Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku, które
zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000, 65300000
3)Wielkość lub zakres
Szacunkowa wartość bez VAT: 270
657,83 EUR
4)Informacje o różnych datach
dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 1.4.2015. Zakończenie
31.12.2016
5)Informacje dodatkowe na temat części
zamówienia
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym,
finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
7. Wymagania dotyczące wadium.
7.1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości:
Dla części I: 22 000 PLN (słowie: dwadzieścia dwa tysiące zł);
Dla części II: 24 000 PLN (słownie: dwadzieścia cztery tysiące zł);
Dla części III: 34 000 PLN (słownie: trzydzieści cztery tysiące zł).
7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust.
6 ustawy Pzp.
7.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku:
nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003
na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia:
Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych
Gminie Miasto Płońsk
Część I. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C11 *
Część II. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C12a *
Część III. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C12b, C21,
C23, G11 *
znak: AZ.ZP.271.1.2014.
* Należy wpisać nazwę części zamówienia, do której Wykonawca składa ofertę.
7.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7.5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania
ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się
termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie
do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium.
7.6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7.7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie
oryginału do oferty.
7.8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania.
7.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2
ustawy Pzp.
7.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono
wadium, na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia
odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
7.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył
dokumentów lub oświadczeń,
o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej
samej grupy kapitałowej,
o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do
grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w
art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
7.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i
uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa
wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
5.10. Postanowienia dotyczące
wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego,
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.5. siwz winny być przedłożone przez
każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie, o którym mowa w pkt
5.5.1) winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo ustanowiony
pełnomocnik.
5) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1
powołanej ustawy przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenie określone w pkt 5.1 siwz winno być złożone przez
ustanowionego przez tych Wykonawców pełnomocnika.
5.11. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te
podmioty.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega
szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym
wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów: 5.1. W celu oceny spełniania przez
Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 powołanej ustawy Wykonawca
składa oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz.
5.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał poniższe warunki:
1) Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Dotyczy Części I, II i III
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że posiada:
1. aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
2. aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie dystrybucji energii elektrycznej, udzieloną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997
Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
3. aktualną umowę z operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług
dystrybucji na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii
elektrycznej – dotyczy Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucji,
zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo energetyczne (t.
jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia n/w
dokumentów:
Ad. 1. aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z dnia
10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze
zm.);
Ad. 2. aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, udzieloną przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz.
1059 ze zm.);
Ad. 3. aktualnej umowy z operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie
usług dystrybucji na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania
energii elektrycznej – dotyczy Wykonawców nie będących właścicielami sieci
dystrybucji, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.).
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Posiadanie wiedzy i doświadczenia.
Dotyczy Części I
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 500 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 6 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
500 000 PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane
w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania
dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw w
walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części II
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 500 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 7 do siwz, wykonanych lub wykonywanych,
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, który będzie
potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących wykonanie
zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum 500 000
PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane
w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania
dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw w
walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części III
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 800 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 8 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
800 000 PLN brutto każde, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane
w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania
dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw w
walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3) Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
5.3. Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 b może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował
tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (według wzoru - załącznik
nr 5 do siwz).
5.4. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na
zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, a podmioty te będą brały udział
w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy, aby przedstawił
w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 5.5 ppkt 1 – 7 siwz.
5.4.1. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt
5.3. siwz, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie
ponosi winy.
5.5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 i art.
24b ust. 3 ustawy Pzp w związku
z art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania
- złożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1
(według wzoru – załącznik nr 3
do siwz).
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert,
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert,
8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że
Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (według wzoru – załącznik nr 4 do
siwz).
5.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.5.:
ppkt 2)-4) i 6) – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
ppkt 5) i 7) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11
ustawy Pzp.
5.7. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.5. ppkt 2) i 5)-7) powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 5.5. ppkt 3) i 4) powinny być wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.8. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
w pkt 5.5. ppkt 2) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w
którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone
przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed
notariuszem. Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się
odpowiednio.
5.9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę
mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących przedłożonego dokumentu.
5.10. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej
podmiotów gospodarczych:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego,
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.5. siwz winny być przedłożone przez
każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie, o którym mowa w pkt
5.5.1) winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo ustanowiony
pełnomocnik.
5) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1
powołanej ustawy przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenie określone w pkt 5.1. siwz winno być złożone przez
ustanowionego przez tych Wykonawców pełnomocnika.
5.11. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te
podmioty.
5.12. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
1) Dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym
powinny być złożone w oryginale wraz
z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału
lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
2) Oferty składane przez przedsiębiorców zagranicznych (w rozumieniu ustawy z
2.7.2004.
o swobodzie działalności gospodarczej – t. jedn. Dz. U z 2013 r., poz. 672 ze
zm.) reprezentowane przez swoje oddziały, działające w Polsce powinny być
podpisane przez przedsiębiorcę zagranicznego, a dokumenty potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, załączone do oferty bądź
uzupełniające ofertę, powinny dotyczyć przedsiębiorcy zagranicznego.
5.13. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z 16.4.1993 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(t. jedn. Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.):
1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem
informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
2) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca,
nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one
udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
3) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela lub
oznacza w wybrany przez siebie sposób umożliwiający zachowanie poufności i
oznacza „Tajemnica przedsiębiorstwa”.
4) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert Komisja Zamawiającego dokona analizy
ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania
na ich wniosek. Dokumenty złożone
w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez
składającego ofertę.
5) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika
z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach
zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące
zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego
zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie
usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców,
którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców
podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji
elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie
przez instytucję zamawiającą:
AZ.ZP.271.1.2014
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego
samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji,
dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
24.2.2015 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania
ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać
oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent
będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty
składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 24.2.2015 - 10:30
Miejscowość:
09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim
(wejście od ul. 1 Maja) w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego, sala nr 101B,
I piętro.
Osoby upoważnione do obecności
podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się
charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze
powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: IV kw. 2016.
VI.2)Informacje o funduszach Unii
Europejskiej
Zamówienie dotyczy
projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
15.3. Zmiana umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
15.3.1. Inicjatorem zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.
Warunkiem dokonania n/w zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez
stronę inicjującą zmianę zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie
zmiany (przyczynę), opis wpływu zmiany na wykonanie zamówienia.
1) Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z 10.10.2002 o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zmiany ceny jednostkowej netto dla poszczególnych grup taryfowych w
przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii podatkiem akcyzowym,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez
Wykonawcę.
15.3.3. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie
przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
15.3.4. Zamawiający może nie wyrazić zgody na aktualizację rozwiązań związanych
z realizacją przedmiotu zamówienia z uwagi na postęp technologiczny powodujący zwiększenie
kosztów realizacji umowy.
15.3.5. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
w postaci aneksu do umowy.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury
odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat
terminów składania odwołań: Szczegółowe przepisy dotyczące środków ochrony
prawnej zawarte są w Dziale VI, art. 179 - 198g ustawy Prawo zamówień
publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.). W sprawach nieuregulowanych
niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego (j.t. Dz. U. z 2014 r.,
poz. 121 ze zm.).
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać
informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
14.1.2015