Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana
przez Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj.
mazowieckie, tel. 023 6622691, faks 023 663 13 40.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zwiększenie
atrakcyjności turystycznej Płońska. Część I. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w
Parku przy ul. Kopernika. Część II. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych na terenie
przy Obwodnicy Wschodniej, na terenie przy Ogródku Jordanowskim i przy
zbiorniku wodnym Rutki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
1. Na przedmiot zamówienia składa się następujący zakres rzeczowy: Cz I 1) W
ramach zadania -zaprojektuj- opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie
decyzji pozwolenia na budowę ścieżek pieszo-rowerowych w parku przy ul.
Kopernika. 2) W ramach zadania -wybuduj - wykonanie robót budowlanych na
podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i decyzji
pozwolenia na budowę ścieżek pieszo-rowerowych w parku przy ul. Kopernika Cz II
1) W ramach zadania zaprojektuj - opracowanie dokumentacji projektowej i
uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę ścieżek pieszo-rowerowych na terenie
przy Obwodnicy wschodniej, na terenie przy Ogródku jordanowskim i przy
zbiorniku wodnym Rutki 2) W ramach zadania wybuduj - wykonanie robót
budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i
decyzji pozwolenia na budowę ścieżek pieszo-rowerowych na terenie przy
Obwodnicy Wschodniej, na terenie przy Ogródku Jordanowskim i przy zbiorniku
wodnym - Rutki 2. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określa
program funkcjonalno-użytkowy do Cz I i Cz II, który stanowi integralną część
SIWZ oraz będzie podstawą do wykonania zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1,
71.32.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.23.32.20-7, 45.23.20.00-2,
45.23.32.90-8, 45.11.10.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części:
2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.07.2014.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium
dla: I Części zamówienia w wysokości: 6 000 słownie: sześć tysięcy PLN. II
Części zamówienia w wysokości: 27 000 słownie: dwadzieścia siedem tysięcy PLN .
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6
ustawy Pzp.3. Wadium w odpowiedniej kwocie wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr
rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać
tytuł: przedmiot oraz odpowiednią część zamówienia: Zwiększenie atrakcyjności
turystycznej Płońska. Część I. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w Parku przy
ul. Kopernika. Część II. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych na terenie przy
Obwodnicy Wschodniej, na terenie przy Ogródku Jordanowskim i przy zbiorniku
wodnym Rutki, nasz znak: ZP.271.18.2013. 4. Wadium wniesione w pieniądzu
Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w pieniądzu
należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin
wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku
bankowego Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii
potwierdzenia wpłaty wadium. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone
wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez
Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w
formie oryginału do oferty. 8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie
wykluczony z postępowania. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z
art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia
wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3
ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz
z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp., jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25
ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictwa, chyba, że
udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt 5.1. siwz
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że wykonał w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie minimum 1 roboty budowlanej,
polegającej na wykonaniu: dla I Części zamówienia : nawierzchni z betonu
asfaltowego ciągów pieszych lub ciągów rowerowych lub pieszo-rowerowych albo
dróg o pow. min. 2000 m2
dla II Części zamówienia:nawierzchni z betonu asfaltowego ciągów pieszych lub
ciągów rowerowych lub pieszo-rowerowych albo dróg o pow. min. 10 000 m2 b)W celu
potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postepowaniu, o którym mowa powyżej
Wykonawca powinien złożyć do oferty: wykaz najważniejszych robót budowlanych
(wg załączników nr 5a lub 5b do siwz), potwierdzający wykonanie w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 roboty
budowlanej, polegającej na wykonaniu dla I Części zamówienia (załącznik nr 5a
do siwz): nawierzchni z betonu asfaltowego ciągów pieszych lub ciągów
rowerowych lub pieszo-rowerowych albo dróg o pow. min. 2000 m2 dla II Części
zamówienia (załącznik nr 5b do siwz): nawierzchni z betonu asfaltowego ciągów
pieszych lub ciągów rowerowych lub pieszo-rowerowych albo dróg o pow. min. 10 000 m2 wraz z podaniem
ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania. Zgodnie z przepisami
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w
jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013 r. poz. 231) dowodami są:
poświadczenie określające, że robota została wykonana w sposób należyty oraz
wskazujące, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończona. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, wykonawca złoży inne
dokumenty, potwierdzające powyższe. W przypadku, gdy Zamawiający jest
podmiotem, na rzecz którego roboty wskazane w wykazie, zostały wcześniej
wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt 5.1. siwz
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt 5.1. siwz
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt 5.1. siwz
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności
do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
1.
Przewiduje się możliwość dokonania zmian w umowie na warunkach określonych w
siwz. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności nie stanowi zobowiązania stron
do wprowadzenia zmiany 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany w
zakresie terminu realizacji umowy: 1) z powodu wystąpienia siły wyższej np.
zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było
przewidzieć lub wystąpienia niesprzyjających dla robót warunków pogodowych. 2)
w związku z koniecznością realizacji postulatów osób trzecich wynikających ze
względów społecznych koniecznych do ich spełnienia i nieuwzględnionych na
etapie podpisania umowy. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany materiałów
i technologii przedstawionych w programie funkcjonalno-użytkowym, po ich
zatwierdzeniu pod warunkiem, że zamiany te będą korzystne dla Zamawiającego
oraz nie będą powodować wzrostu ceny wykonania przedmiotu umowy, w
szczególności: 1) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego
na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, 2) powodujące
poprawienie parametrów technicznych, 3) wynikające z aktualizacji rozwiązań z
uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, 4) w
przypadku zmian korzystnych dla zamawiającego, w szczególności zmniejszenie
wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 2) umowy, jak również w przypadku
zmiany przedmiotu zamówienia. 4. Zamawiający przewiduje również zmiany umowy w
wyniku: 1) zmiany danych podmiotowych Wykonawcy (np. w wyniku przekształcenia,
przejęcia itp.), 2) zmniejszenia urzędowej zmiany stawki VAT nastąpi zmiana cen
proporcjonalnie do zmiany stawki VAT, 3) przedłużenia terminu realizacji
zamówienia z przyczyn niemożliwych wcześniej do przewidzenia, w szczególności
następstw działań administracyjnych oraz zawieszania umowy, o którym mowa w §
16 umowy. 5. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem
nieważności w postaci aneksu do umowy. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu
art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1) zmiana danych
związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, 2) zmiana danych
teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami, 3) zmianą
rachunków bankowych stron umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której
jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Płońsku, adres 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 (wejście od ul.
1-go Maja) pokój 206.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 13.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd
Miejski w Płonsku, adres: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 (wejście od ul. 1-go
Maja) w Kancelarii Urzędu - Biuro Obsługi Interesanta (na parterze)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30
(od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 4. Przewiduje się
realizację inwestycji w ramach udzielenia Gminie Miasto Płońsk dofinansowania
projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego
2007-2013. Zamawiający może odstąpić od realizacji zamówienia, jeżeli środki finansowe
z budżetu Unii Europejskiej na realizację Cz. II nie zostaną mu przyznane.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak