Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.plonsk.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez
Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel.
023 6622691, faks 023 663 13 40.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
- Adres strony
internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego
systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sali
sportowej wraz z zapleczem sportowym przy Gimnazjum nr 2..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa sali sportowej wraz z zapleczem sportowym
przy Gimnazjum nr 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Rozbiórkę
istniejącej sali gimnastycznej wraz zapleczem: 1) powierzchnia zabudowy: 257,60 m2, 2) wysokość
budynku sali gimnastycznej: 6,80
m, 3) wysokość budynku zaplecza: 3,70 m, 4) wysokość
łącznika: 3,60 m.
2. Budowę sali sportowej: 1) powierzchnia zabudowy: 743,29 m2, 2)
powierzchnia całkowita: 1003,19
m2, 3) powierzchnia użytkowa: 866,67 m2, 4) kubatura: 7402,464 m3. 3.
Przebudowę istniejącego łącznika pomiędzy budynkiem szkoły a istniejącą salą
sportową: 1) podniesieniu poziomu posadzki o 30 cm, 2) likwidacji otworów
drzwiowych i schodów żelbetowych, 3) wykonaniu nowych otworów drzwiowych, 4)
wyburzeniu ściany nośnej, wykonanie podciągu, 5) wykonaniu nowych nadproży
drzwiowych, 6) wymianie konstrukcji dachu, docieplenie stropu, wymianie
pokrycia. 4. Budowę przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej,
kanalizacji deszczowej: 1) przyłącze wodociągowe z rur PE 100SDR 17ø 75 i 63 mm, 2) przyłącze
kanalizacji sanitarnej z rur PVC ø 160 mm, 3) przyłącze kanalizacji deszczowej z rur
PVC ø 200 mm
i 160 mm,
5. Zagospodarowanie terenu: 1) ciągi komunikacyjne o nawierzchni z kostki
betonowej, tłucznia, 2) oświetlenie terenu, 3) trawniki, nasadzenia, 4) wycinka
drzew, 5) obiekty małej architektury. Realizacja inwestycji będzie dofinansowania
ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Rozwoju Bazy
Sportowej Województwa Mazowieckiego. Minimalny okres udzielonej gwarancji
jakości na przedmiot zamówienia wymagany przez Zamawiającego to: 24 miesiące
liczone od dnia odbioru końcowego. Maksymalny okres udzielonej gwarancji
jakości na przedmiot zamówienia wymagany przez Zamawiającego to: 60 miesięcy
liczone od dnia odbioru końcowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawarty jest w załączniki nr 8 do siwz. Załączone przedmiary robót pełnią
jedynie funkcję pomocniczą. Elementy robót nie ujęte w kosztorysie ofertowym
lub nie wycenione, a wynikające wprost z dokumentacji przetargowej
(dokumentacji projektowej, STWOIR i SIWZ) Zamawiający uzna za wycenione i ujęte
w ofercie, bez jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy z tego tytułu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8,
45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w
miesiącach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7. Wymagania dotyczące wadium. 7.1. Ustala
się wadium do zamówienia w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł).
7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust.
6 ustawy Pzp. 7.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek
bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr rachunku 73 8230 0007
0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu
zamówienia: Budowa sali sportowej wraz z zapleczem sportowym przy Gimnazjum nr
2. znak: AZ.ZP.271.1.2015. 7.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym. 7.5. Wadium wniesione w pieniądzu należy
złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia
wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego
Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii potwierdzenia
wpłaty wadium. 7.6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez
Wykonawcę. 7.7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w
formie oryginału do oferty. 7.8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie
wykluczony z postępowania. 7.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie
z art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 7.10. Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art.
46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta
została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez Zamawiającego. 7.11. Zamawiający zatrzymuje wadium
wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w
art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów
należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt
5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził
zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co
powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako
najkorzystniejszej. 7.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w
sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie
wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy
w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże się wykonaniem minimum jednej najważniejszej roboty budowlanej
dotyczącej budowy, przebudowy lub remontu budynku mieszkalnego, zamieszkania
zbiorowego lub użyteczności publicznej (zdefiniowanym w Rozporządzeniu Ministra
Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim
powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U. nr 75, poz. 690 ze zm.) o wartości
robót co najmniej 3 000 000,00 zł brutto. Na potwierdzenie w/w warunku
Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do oferty: wykazu robót budowlanych
wg załącznika nr 6 do siwz, potwierdzającego wykonanie w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej najważniejszej roboty
budowlanej dotyczącej budowy, przebudowy lub remontu budynku mieszkalnego,
zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej (zdefiniowanym w
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków
technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U. nr 75,
poz. 690 ze zm.) o wartości robót co najmniej 3 000 000,00 zł brutto - wraz z
podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów
dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób
należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie tego wymaga się złożenia
dowodów (poświadczeń- innych dokumentów, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia,
potwierdzających powyższe). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na
rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane,
Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Niespełnienie w/w warunku
skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych
robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw
do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy
kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - okres gwarancji jakości
- 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
15.3.1. Inicjatorem zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.
Warunkiem dokonania n/w zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez
stronę inicjującą zmianę zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie
zmiany (przyczynę), opis wpływu zmiany na wykonanie zamówienia. 15.3.2.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy: 1.
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany w zakresie terminu
realizacji umowy: 1) z powodu wystąpienia siły wyższej np. zdarzenia losowego
wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć lub
wystąpienia niesprzyjających dla robót warunków pogodowych, 2) w związku z
koniecznością realizacji postulatów osób trzecich nieuwzględnionych na etapie
podpisania umowy, a ze względów społecznych koniecznych do spełnienia. 2.
Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany materiałów i technologii przewidzianych
przez dokumentację techniczną, po ich zatwierdzeniu przez autora projektu i
Inspektora Nadzoru Inwestorskiego wpisem do dziennika budowy, pod warunkiem, że
zamiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz nie będą powodować wzrostu
ceny wykonania przedmiotu umowy. Będą to, w szczególności, okoliczności: 1)
powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i
konserwację wykonanego przedmiotu umowy, 2) powodujące poprawienie parametrów
technicznych, 3) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp
technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 3. Zamawiający przewiduje
również zmiany umowy w wyniku: 1) zmiany wysokości wynagrodzenia należnego
Wykonawcy w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b)
wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia
przez Wykonawcę; 2) przedłużenia terminu realizacji zamówienia z przyczyn
niemożliwych wcześniej do przewidzenia, w szczególności następstw działań
administracyjnych oraz zawieszania umowy, o którym mowa w § 14 umowy. 4.
Harmonogram rzeczowo - finansowy może podlegać aktualizacji na wniosek każdej
ze stron umowy w zakresie przesunięcia terminów realizacji poszczególnych
etapów robót. Jeżeli wprowadzenie zmian do Harmonogramu rzeczowo - finansowego
nie prowadzi do zmiany terminu zakończenia robót, ich wprowadzenie nie wymaga
zmiany umowy. 15.3.3. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza
określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia. 15.3.4. Zamawiający może nie wyrazić zgody na aktualizację rozwiązań
związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z uwagi na postęp technologiczny
powodujący zwiększenie kosztów realizacji umowy. 15.3.5. Zmiany umowy wymagają
zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na
pisemny wniosek Wykonawcy: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim
(wejście od ul. 1-go Maja) w Referacie Zamówień Publicznych, pokój nr 15 (na
parterze).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: 09-100 Płońsk, ul.
Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1-go Maja) w Kancelarii Urzędu
(na parterze).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie