OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta Płońsk
09-100 Płońsk ul. Płocka 39
tel.(023)662-26-91,fax 662-55-11
ogłasza przetarg nieograniczony
poniżej 60 000,00 EURO
na
remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukową betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r.
Termin realizacji zamówienia 2006.07.15 - 2006.12.31
Kryterium oceny: cena (koszt) - 100 %
Zakres robót:
- remont nawierzchni dróg i chodników kostką brukową.
- wymiana uszkodzonych krawężników betonowych.
- pionowa regulacja studzienek kanalizacyjnych
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia do odbioru w Urzędzie Miejskim ul. Płocka 39 pok. 107, za kwotę 10,00 zł lub za zaliczeniem pocztowym.
Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się
z wykonawcami są:
inż. Barbara Pawłowska - p.o. Dyrektora Wydziału Infrastruktury Technicznej
tel. (023) 662 26 91 wew. 311
Jacek Klimiuk - Inspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej
tel. (023) 662 26 91 wew. 337
Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Płońsku pok. nr 104.
Termin składania ofert upływa dnia 04.07.2006 r. o godz. 1200.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 04.07.2006 r. o godz. 1230 w siedzibie Zamawiającego,
pok. nr 114.
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, spełniający warunki udziału
w postępowaniu (art. 22 ust.1 oraz 24 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych) oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni licząc od daty składania ofert.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.
Przetarg odbędzie się bez wpłaty wadium.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują pisemnie lub faksem.
Burmistrz
Andrzej Pietrasik
DOKUMENTACJA PRZETARGOWA
POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
O WARTOŚCI PONIŻEJ 60 000 EURO
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
W ZAKRESIE REMONTÓW NAWIERZCHNI DRÓG I CHODNIKÓW GMINNYCH KOSTKĄ BRUKOWA BETONOWĄ
NA TERENIE MIASTA PŁOŃSKA W 2006 R.
IT. 341-10 /06
Dokumentacja przetargowa
Integralną część dokumentacji niniejszego przetargu, udostępnionej wykonawcom stanowi Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami:
¡ załącznik nr 1 - formularz oferty
¡ załącznik nr 2 - projekt umowy
¡ załącznik nr 3 - oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu (art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych)
Zamawiający oczekuje, że wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią wszystkich dokumentów przetargowych. Wykonawca ponosi ryzyko nieterminowego dostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, przedłożenia oferty nie w pełni odpowiadającej pod każdym względem specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Formularz oferty, oświadczenia oraz projekt umowy powinny być wypełnione przez wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, bez dokonywania w nich zmian. Jeżeli na stronach załączników zabraknie miejsca, należy dołączyć dodatkowe strony.
W prowadzonym postępowaniu, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia do odbioru w Urzędzie Miejskim ul. Płocka 39 pok. 107, za kwotę 10,00 zł lub za zaliczeniem pocztowym.
Podstawa prawna
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz zgodnie z regulaminem komisji przetargowej.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
O WARTOŚCI PONIŻEJ 60 000 EURO
W ZAKRESIE REMONTÓW NAWIERZCHNI DRÓG I CHODNIKÓW GMINNYCH KOSTKĄ BRUKOWA BETONOWĄ
NA TERENIE MIASTA PŁOŃSKA W 2006 R.
IT. 341- 10 /06
Zamawiający:
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk, 09 â 100 Płońsk
ul. Płocka 39 tel. (0 - 23) 662 - 26 - 91, fax. (0 - 23) 662 - 55 - 11 zwany dalej ZAMAWIAJĄCYM, zaprasza do udziału w przetargu na na remonty nawierzchni dróg
i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r.
Osobami upoważnionymi przez zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami są:
inż. Barbara Pawłowska - p.o. Dyrektora Wydziału Infrastruktury Technicznej tel. (023) 662 26 91 wew. 311
Jacek Klimiuk - Inspektor w Wydziale Infrastruktury Technicznej tel. (023) 662 26 91 wew. 337
2. Tryb udzielenia zamówienia:
¡ Przetarg nieograniczony art. 39 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. (Dz.U. z dnia 09.02.2004 r. nr 19, poz. 177)
3. Zakres robót:
a) remont nawierzchni dróg i chodników kostką brukową.
b) wymiana uszkodzonych krawężników betonowych.
c) regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych
4. Termin realizacji
15.07.2006 r. - 31.12.2006 r.
5. Nie przewiduje się zebrania wykonawców w trybie art. 38 ust. 3 Prawo zamówień publicznych.
6. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę następujących dokumentów:
1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzających odpowiednio , że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu â wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 -8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy â w tym okresie, jeśli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane lub usługi.
2) Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca.
3) Wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy â w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, ze roboty te zostały wykonane należycie..
8. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) Informacji banku, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) Polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Polisa ubezpieczenia musi być zawarta na czas obowiązywania umowy z zamawiającym.
W przypadku posiadania przez wykonawcą polisy ważnej na okres krótszy niż wymagany w siwz wykonawca dołączy do oferty oświadczenie o dostarczeniu dokumentu na wymagany okres przed podpisaniem umowy.
9. Pozostałe dokumenty:
1) Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik nr 1
2) Wypełniony i podpisany projekt umowy - załącznik nr 2
3) Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych) â załącznik nr 3
4) Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót.
5) Oferta składana wspólnie przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych musi spełniać następujące wymagania:
a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 6 od każdego podmiotu,
b) musi być podpisana w taki sposób, aby zobowiązywała prawnie wszystkie strony,
c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny, i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli pozostałych podmiotów,
d) zawierać umowę, która stwierdza, że wszystkie podmioty będą solidarnie
odpowiedzialne prawnie za realizację umowy.
6) Wszystkie strony oferty muszą być ponumerowane i podpisane przez osobę upoważnioną.
10. Każdy Wykonawca przedłoży - zgodnie z art. 82 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, tylko jedną ofertę.
11. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
12. Wykonawca dokona wizji lokalnej w terenie oraz zdobędzie własnym staraniem wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.
13. Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie udzielić wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
Zamawiający prześle treść wyjaśnień wszystkim wykonawcom, którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez informowania od którego wykonawcy pochodzi pytanie.
14. Przed upływem terminu do składania ofert zamawiający może w uzasadnionych
przypadkach zmodyfikować treść dokumentów składających się na specyfikacje istotnych warunków zamówienia. Każda wprowadzona przez zamawiającego zmiana stanie się częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zostanie doręczona do wszystkich wykonawców.
Zamawiający przedłuży określony w pkt. 19 termin składania ofert w celu umożliwienia wykonawcom uwzględnienia w przygotowanych ofertach otrzymanych wyjaśnień lub zmian. W tym przypadku wszelkie prawa i zobowiązania zamawiającego i wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonego terminu będą podlegały nowemu terminowi.
15. Oferta powinna obejmować całość zamówienia.
16. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni licząc od daty składania ofert.
17. Wykonawcy przedstawią oferty zgodne z wymogami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
18. Wszystkie dokumenty dotyczące oferty mają być napisane pismem maszynowym, na komputerze lub odręcznie nieścieralnym atramentem oraz powinny być podpisane przez upełnomocnionego przedstawiciela wykonawca i ponumerowane. Każda ze stron oferty oraz wszelkie miejsca, w których wykonawca naniesie zmiany, muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
19. Składanie ofert
1) Wykonawca zamieści ofertę w wewnętrznej i zewnętrznej kopercie.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zabezpieczonej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Płońsku przy ulicy Płockiej 39 pokój nr 104, nie później niż do dnia 04.07.2006 r. roku do godz.1200.
2) Koperta zewnętrzna ma być zaadresowana według poniższego wzoru:
Urząd Miejski w Płońsku ul Płocka 39 âOferta przetargowa na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r. z dopiskiem: nie otwierać przed dniem 04.07.2006 r. do godz. 1230.
3) Koperta wewnętrzna poza oznakowaniem jak wyżej musi być opisana nazwą i adresem wykonawcy. Ofertę składaną do zamawiającego za pośrednictwem np. Poczty Polskiej, przesyłki kurierskiej należy przygotować w sposób określony i przesłać w zewnętrznej kopercie zaadresowanej jak wyżej.
4) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwarcia kopert wewnętrznych, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu
20. Zmiany i uzupełnianie ofert.
Dopuszcza się złożenie oferty zamiennej lub uzupełniającej, która powinna być podpisana przez osoby upoważnione. Oferta taka powinna być złożona w jednym egzemplarzu w formie pisemnej, w opakowaniu zaadresowanym i oznakowanym oraz w miejscu i czasie jak w pkt. 19 z dopiskiem ZMIANA OFERTY przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie wykonawcy do dokonania tej czynności. W przypadku złożenia oferty zamiennej, oferta pierwotna względem oferty zamiennej nie będzie otwierana.
21. Wycofanie ofert
Złożone oferty mogą być wycofane przed ostatecznym upływem terminu ich składania. Wniosek o wycofanie oferty powinien być złożony w jednym egzemplarzu w formie pisemnej w kopercie zaadresowanej i oznakowanej oraz w miejscu i czasie opisanym w pkt. 19
z dopiskiem WYCOFANIE OFERTY, przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie wykonawcy do dokonania tej czynności. Zwrot wycofanej oferty nastąpi po terminie otwarcia ofert bez otwierania opakowania wewnętrznego.
22. Otwarcie ofert.
¡ Otwarcie ofert nastąpi dnia 04.07.2006 r. o godz. 1230 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 114.
¡ Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.
¡ W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający przesyła wykonawcy informację z otwarcia ofert na jego pisemny wniosek.
23. Publiczne badanie ofert:
-
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
-
W czasie publicznego otwarcia ofert Zamawiający dokonuje:
¡ Sprawdzenia nienaruszalności zewnętrznych kopert lub opakowania z ofertami,
¡ Zbadania czy oferty są złożone w terminie
¡ Otwarcia ofert z podaniem nazwy (firmy) oraz adresów wykonawców, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności,
24. Niejawne badanie ofert:
W części niejawnej przetargu zamawiający dokona sprawdzenia, czy oferty:
¡ Wpłynęły od wykonawców uprawnionych do występowania w niniejszym przetargu,
¡ Zostały prawidłowo podpisane.
¡ Odpowiadają wymogom podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zawierają niezbędne załączniki oraz oświadczenia,
¡ Odpowiadają zasadom i wymogom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych
25. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) Jest niezgodna z ustawą
2) Jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3) Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
4) Zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5) Została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6) Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny
7) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny
8) Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
26. Ocena ofert
1) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Cena za realizację zamówienia ( z VAT) - 100 %
Kryterium rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto podanej przez wykonawcę. Wykonawca, który przedstawi najniższą cenę w ofercie otrzyma max 100 pkt., a inni odpowiednio mniej, stosownie do przedstawionego poniżej wzoru:
Pc =(Cmin : Cx) x 100 x waga kryterium (100%)
Gdzie
Pc â ilość punktów przyznanych danej ofercie brutto (z VAT) realizacji całego zadania
Cmin â minimalna cena brutto (z VAT) zaoferowana w przetargu
Cx â cena brutto (z VAT) podana przez wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany
2) Cena zamówienia zostanie wyliczona na podstawie średniej arytmetycznej wynikającej
z porównania cen poszczególnych zadań w zakresie robót zawartych w złożonych
ofertach.
3) W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać udzielenia
przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
27. Wybór wykonawcy
Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
28. Warunki unieważnienia postępowania
1. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
2) Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę którą zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia.
3) Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć.
4) Postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5) W przypadkach o których mowa w art. 91 ust. 5 zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie
2. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, wykonawcom, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.
29. Protesty i odwołania
Zgodnie z Art. 4a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w prowadzonym postępowaniu nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących odwołań i skarg.
30. Ogłoszenie wyników przetargu
Wyniki przetargu zostaną ogłoszone na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Płońsku.
Niezależnie od ogłoszenia wyników przetargu w formie określonej wyżej, wszyscy wykonawcy którzy złożyli oferty zostaną niezwłocznie powiadomieni pisemnie o wyborze oferty.
31. Powiadomienie wykonawcy o wygraniu przetargu
Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie powiadomiony pisemnie o decyzji akceptującej i dacie zawarcia umowy. Pismo akceptujące zostanie wysłane niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu.
32. Informacje dotyczące umowy.
Projekt umowy stanowi jeden ze składników dokumentacji przetargowej. Zapisy projektu umowy nie podlegają negocjacjom po upływie terminu składania ofert i nie mogą być zmieniane lub uzupełniane. Ewentualne propozycje zmian do projektu umowy, proponowane przez wykonawcę uczestniczącego w przedmiotowym postępowaniu, muszą zostać zgłoszone pisemnie do zamawiającego nie później niż w ciągu 6 dni od daty otrzymania przez wykonawcę siwz .
Propozycja ewentualnych zmian zapisów w projekcie umowy musi być opatrzona nazwą wykonawcy. Kopie odpowiedzi zamawiającego (bez ujawniania nazwy Wykonawcy, który zgłosił propozycję zmian do umowy) zostaną niezwłocznie przesłane do wszystkich wykonawców i będą dla nich wiążące.
33. Zawarcie umowy.
W terminie wskazanym w piśmie akceptującym wybrany wykonawca powinien przybyć we wskazane przez Zamawiającego miejsce w celu podpisania umowy (wg warunków podanych w niniejszej specyfikacji - wzór umowy zał. nr 2.
34. Inne.
1) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują pisemnie lub faksem.
2) W sprawach nie uregulowanych niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Płońsk dnia 14.06.2006 r.
ZAŁĄCZNIK NR 1
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska
w 2006 r.
FORMULARZ OFERTY
W odpowiedzi na ogłoszony przez Gminę Miasto Płońsk przetarg nieograniczony na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r. przedkładamy niniejsza ofertę, oświadczając jednocześnie, że zrealizujemy zamówienie zgodnie z wszystkimi warunkami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia postępowania oraz informujemy, że akceptujemy w całości wszystkie warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jako wyłączna podstawę procedury przetargowej.
1. Oferta została złożona przez
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
podać nazwę i adres składającego ofertę
2. Oferta zawiera ............... stron ponumerowanych i podpisanych.
3. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wszystkimi wymaganiami zawartymi w dokumentacji przetargowej przedmiotowego przetargu.
4. Należność za wykonanie robót polegających na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r. rozliczana będzie na podstawie n/w cen:
1) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
2) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 6 cm na podsypce cementowo -piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
3) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 8 cm na podsypce cementowo -piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
4) Koszt wykonania 1 m2 podbudowy betonowej
gr. 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
5) Koszt wymiany krawężnika betonowego o wym. 15x30x100
wraz z ławą za 1 mb - zł (netto) + VAT - zł (brutto)
6) Koszt wymiany obrzeża betonowego o wym. 8x30x100
za 1 mb - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
7) Koszt regulacji pionowych studzienek rewizyjnych za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
8) Koszt regulacji pionowych studzienek telekomunikacyjnych
za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
9) Koszt regulacji pionowych studzienek gazowych
i wodociągowych za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
10) Koszt wykonania warstwy odsączającej z piasku
grub. 10 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
11) Koszt rozbiórki nawierzchni z płytek betonowych
o wym. 35x35x5 grub. 10 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
12) Koszt rozbiórki nawierzchni z mieszanki mineralno-
bitumicznej grub. 4 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
13) Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
14) Koszt przestawienia krawężnika betonowego
o wym. 15x30x100 - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
15) Koszt przestawienia krawężnika betonowego
o wym. 20x30x100 - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
16) Koszt przestawienia krawężnika kamiennego - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
5. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami przetargu określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projekcie umowy oraz zapoznaliśmy się z warunkami realizacji w terenie, dokonaliśmy porównania wszystkich dokumentów przetargowych zdobyliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty i przyjmujemy je bez zastrzeżeń (wnosimy następujące uwagi i uzupełnienia)........................................................................................................
.....................................................................................................................
.....................................................................................................................
6. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany
w siwz.
7. W przypadku udzielenia nam zamówienia, zobowiązujemy się zawrzeć umowę
o treści proponowanej (zał. do siwz), w terminie ustalonym przez zamawiającego.
8. Załącznikami do niniejszej oferty są:
a) aktualny odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio , że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu â wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
c) informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy â w tym, jeśli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane.
d) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca.
e) wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy â w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, ze roboty te zostały wykonane należycie..
f) informacja banku, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
h) wypełniony i podpisany projekt umowy - załącznik nr 2
i) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych) â załącznik nr 3
j) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 -8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
k) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
l) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót.
Podpis (y)
upełnomocniony przedstawiciel lub przedstawiciele
wraz z pieczęcią imienną i firmową)
data ...................................
ZAŁĄCZNIK NR 2
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska
w 2006 r.
U M O W A Nr IT. 342- 10/2006
W związku z wyborem oferty Wykonawcy na podstawie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177), w trybie przetargu nieograniczonego na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową
na terenie miasta Płońska w 2006 r. w dniu 15.07.2006 r. została zawarta umowa pomiędzy Gminą Miasto Płońsk zwaną dalej w tekście âZamawiającymâ reprezentowaną przez:
Andrzeja Pietrasika - Burmistrza
przy kontrasygnacie
Janiny Lusawa - Skarbnika
a
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
zwanym dalej w tekście âWykonawcąâ
reprezentowanym przez:
1. ..................................................................................
2. ..................................................................................
następującej treści:
ďż˝ 1
1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do realizacji roboty polegające na remoncie nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową
na terenie miasta Płońska w 2006 r., wymienionych w Wykazie dróg gminnych
w mieście Płońsk, stanowiącym załącznik do niniejszej umowy.
2. W zakres robót wchodzi:
a) remont nawierzchni dróg i chodników kostką brukową.
b) wymiana uszkodzonych krawężników betonowych.
c) pionowa regulacja studzienek kanalizacyjnych
ďż˝ 2
1. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia, z zakresem robót oraz miejscem realizacji zamawianych robót.
2. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy określony w ďż˝ 1 zgodnie
z opisem zawartym w niniejszej umowie oraz zgodnie z:
¡ Warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i prawa budowlanego.
¡ Zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną zapewniając bezpieczne
i higieniczne warunki pracy.
3. Wszystkie materiały użyte do przeprowadzenia robót wymienionych w ďż˝ 1 winny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonymi w art. 10 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2003.207.2016 z póź. zmianami)
ďż˝ 3
1. Termin rozpoczęcia robót ustala się na dzień 15.07.2006 r.
2. Termin zakończenia robót ustala się na dzień 31.12.2006 r
ďż˝ 4
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy, o którym mowa w ďż˝ 1
z materiałów i środków własnych.
2. Wykonawca będzie prowadził roboty w sposób nie powodujący szkód, w tym zagrożenia bezpieczeństwa, zapewniający ochronę przed uszkodzeniami lub zniszczeniem własności publicznej i prywatnej - w przypadku, gdy w wyniku niewłaściwego prowadzenia robót przez Wykonawcę nastąpi ww. uszkodzenie lub zniszczenie. Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność.
ďż˝ 5
Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów odpowiednie dokumenty wymienione w art. 10 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane i innymi przepisami prawa wydanymi na podstawie tego artykułu.
ďż˝ 6
1. Do koordynacji działań wynikających z niniejszej umowy strony wyznaczają następujące osoby:
¡ Ze strony Wykonawcy ..........................................
¡ Ze strony Zamawiającego Jacek Klimiuk
ďż˝ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty własnymi siłami .
2. Wykonywanie robót przez podwykonawców wymaga pisemnej zgody Zamawiającego.
ďż˝ 8
Należność za wykonanie robót polegających na remoncie nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r. rozliczana będzie kosztorysem powykonawczym na podstawie następujących cen:
1) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
2) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 6 cm na podsypce cementowo -piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
3) Koszt wykonania remontu 1m2 nawierzchni kostką brukową
o gr. 8 cm na podsypce cementowo -piaskowej gr 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
4) Koszt wykonania 1 m2 podbudowy betonowej
gr. 20 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
5) Koszt wymiany krawężnika betonowego o wym. 15x30x100
wraz z ławą za 1 mb - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
6) Koszt wymiany obrzeża betonowego o wym. 8x30x100
za 1 mb - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
7) Koszt regulacji pionowych studzienek rewizyjnych za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
8) Koszt regulacji pionowych studzienek telekomunikacyjnych
za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
9) Koszt regulacji pionowych studzienek gazowych
i wodociągowych za 1 szt. - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
10) Koszt wykonania warstwy odsączającej z piasku
grub. 10 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
11) Koszt rozbiórki nawierzchni z płytek betonowych
o wym. 35x35x5 grub. 10 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
12) Koszt rozbiórki nawierzchni z mieszanki mineralno-
bitumicznej grub. 4 cm - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
13) Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
14) Koszt przestawienia krawężnika betonowego
o wym. 15x30x100 - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
15) Koszt przestawienia krawężnika betonowego
o wym. 20x30x100 - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
16) Koszt przestawienia krawężnika kamiennego - zł (netto) + VAT
- zł (brutto)
1. W wynagrodzeniu określonym w ďż˝ 8 ust. 1 mieszczą się wszelkie koszty wykonania przedmiotu umowy, w tym m.in. koszty robót przygotowawczych, porządkowych, pracy w godzinach nadliczbowych i dni wolne od pracy itp. i nie mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy.
2. Wykonawca otrzymuje należność za wykonane usługi wg ich potwierdzonej ilości, oraz wg stawek określonych w ďż˝ 8 ust. 1.
3. Za wykonane prace Strony dopuszczają możliwość płatności częściowych.
4. Wartość wykonanych robót o których mowa w ďż˝ 8 ust. 1 nie może przekroczyć kwoty ............................ zł (brutto)*
5. Należności Wykonawcy z tytułu realizacji umowy płatne przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy ....................................................................................................
w ciągu 30 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej na podstawie protokołu odbioru faktury VAT do siedziby Zamawiającego. Faktury za wykonane w danym miesiącu roboty należy składać najpóźniej do dnia 10 następnego miesiąca. Datą zapłaty jest data obciążenia rachunku Zamawiającego.
6. Zwłoka w zapłacie spowoduje obowiązek zapłaty odsetek ustawowych przez Zamawiającego.
7. W przypadku istnienia w fakturze nieprawidłowości Zamawiający wzywa do ich usunięcia.
8. Należność za wykonane roboty zapłacona ze środków przeznaczonych na remonty dróg gminnych.
ďż˝ 9
Strony ustalają, że kary umowne będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:
1. Za wadliwe jakościowo lub niepełne ilościowo wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający nie będzie płacił chyba, że Wykonawca uzupełni lub poprawi wykonane prace w ciągu 6 godzin od czasu przeprowadzonych czynności odbiorowych. Dodatkowo Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 2% wartości wykonanej i poprawionej pracy.
2. Kary umowne Zamawiający będzie odliczał sukcesywnie od kwoty wystawionych faktur.
3. Powtarzające się braki w jakości i terminowości robót w stosunku do ustaleń z Zamawiającym z winy Wykonawcy może stanowić podstawę do rozwiązania umowy za siedmiodniowym okresem wypowiedzenia.
4. Za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10 000,00 zł.
* wypełnia wykonawca
ďż˝ 10
W razie, gdy kary umowne nie pokryją poniesionej szkody strony zachowują możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym.
ďż˝ 11
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonanej części umowy.
2. Zamawiający może też odstąpić od umowy, gdy:
a) zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy Wykonawcy;
b) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy;
c) Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie;
d) Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 7 dni.
3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej i zawierać uzasadnienie.
ďż˝ 12
1. W razie powstania sporu na tle wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany do wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego.
2. Reklamację wykonuje się poprzez skierowanie konkretnego roszczenia do Zamawiającego na piśmie.
3. Zamawiający ma obowiązek pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego przez Wykonawcę roszczenia w terminie 7 dni od daty zgłoszenia roszczenia.
4. W razie odmowy przez Zamawiającego uznania roszczenia Wykonawcy, względnie nie udzielenia odpowiedzi na roszczenie w terminie, o którym mowa w ust. 3, Wykonawca uprawniony jest do wystąpienia na drogę sądową.
5. Spory wynikłe na tle realizacji umowy rozpatrywane będą przez sąd rzeczowo właściwy dla siedziby Zamawiającego.
ďż˝ 13
Niedopuszczalne jest pod rygorem nieważności, zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie nowych postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego, jeśli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
ďż˝ 14
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego i Ustawy Prawo zamówień publicznych.
ďż˝ 15
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
ďż˝ 16
Umowę sporządzono w 2 egzemplarzach - w tym 1 dla Wykonawcy i 1 dla Zamawiającego.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
........................................... .........................................
.......................................... .........................................
ZAŁĄCZNIK DO UMOWY IT. 342-10/06
Wykaz dróg gminnych w mieście Płońsk
1. Gen. Władysława Andersa -cała
2. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego -cała
3. Generała Józefa Bema -cała
4. Gen. Zygmunta Berlinga -cała
5. Władysława Broniewskiego -cała
6. Jana Brzechwy -cała
7. Fryderyka Chopina -cała
8. 40- lecia PRL -część
9. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego -cała
10. Grunwaldzka (odc. od ul. Sienkiewicza do Pl. 15 Sierpnia -część
11. Henry Ford I -cała
12. Dr Jana W. Jędrzejewicza -cała
13. Klonowa -cała
14. Andrzeja Kmicica -cała
15. Kolejowa ( od ul. ZWM do ul. Towarowej -część
16. M. Konopnickiej -cała
17. Krótka -cała
18. Krzywa -cała
19. Janka Krasickiego -cała
20. Tadeusza Kościuszki -cała
21. Leona Kruczkowskiego -cała
22. Kalinowa -cała
23. Lawendowa -cała
24. Róży Luksemburg -cała
25. Kornela Makuszyńskiego -cała
26. Gen. Stanisława Maczka -cała
27. 1- go Maja -cała
28. Mazowiecka -cała
29. Adama Mickiewicza -cała
30. Stanisława Moniuszki -cała
31. Nadrzeczna -cała
32. Zofii Nałkowskiej -cała
33. Zygmunta Noakowskiego -cała
34. Ogrodowa -cała
35. Zygmunta Padlewskiego -cała
36. Parkowa -cała
37. Plac 15-go Sierpnia -cała
38. Płocka (od ul. Kopernika do Pl. 15 Sierpnia ) -część
39. Podmiejska (od ul. Warszawskiej do granicy miasta ) -część
40. Polna -cała
41. Poprzeczna -cała
42. Postępu Rolniczego -cała
43. Prosta -cała
44. Ignacego Jana Paderewskiego -cała
45. Bolesława Prusa -cała
46. Północna -cała
47. Przejazd -cała
48. Przemysłowa -cała
49. Robotnicza -cała
50. Dr Jana L. Rutkowskiego -cała
51. Rzemieślnicza -cała
52. Gen. Władysława Sikorskiego -cała
53. Składowa -cała
54. Słoneczna -cała
55. Spółdzielcza -cała
56. Sportowa -cała
57. Środkowa -cała
58. 19 â go Stycznia (od ul. Targowej do Pl. 15 Sierpnia) -część
59. Towarowa -cała
60. Warszawska (od ul. Targowej do Pl. 15 Sierpnia ) -część
61. Adolfa Warskiego -cała
62. Ludwika Waryńskiego -cała
63. Wiejska -część
64. Bronisławy, Bronisława i Władysława Wieczorków -cała
65. Wolności -cała
66. Wojska Polskiego -cała
67. Wspólna -cała
68. Stanisława Wyspiańskiego -cała
69. Zacisze -cała
70. Zajazd -cała
71. Zduńska -cała
72. Gen. Aleksandra Zawadzkiego -cała
73. Związku Walki Młodych (od ul. Kolejowej do Spółdzielczej) -część
74. Stefana Żeromskiego -cała
ZAŁĄCZNIK NR 3
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska
w 2006 r.
OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego na remonty nawierzchni dróg i chodników gminnych kostką brukowa betonową na terenie miasta Płońska w 2006 r., prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego oświadczamy, że zgodnie z art. 22 Ustawy Prawo zamówień publicznych:
1. Posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
z którego wyklucza się:
1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;",
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.
11) wykonujących bezpośrednie czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługujących się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
12) wykonawców którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
13) wykonawców którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3;
14) wykonawców którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
Podpis upoważnionego lub upoważnionych przedstawicieli
Dnia .............................