Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk, ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6622691, fax 023 6625511.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektu rozbudowy systemu monitoringu wizyjnego miasta w strefie objętej Miejskim Programem Rewitalizacji Płońska zamówienie częściowe w ramach zadania inwestycyjnego Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Płońska poprzez rozbudowę systemu monitoringu wizyjnego miasta w strefie objętej Miejskim Programem Rewitalizacji Płońska.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej rozbudowy systemu monitoringu wizyjnego miasta Płońska. System powinien umożliwić zdalną obserwację miasta ze szczególnym uwzględnieniem miejsc, w których istnieje ryzyko popełniania przestępstw i wykroczeń. W realizacji przedsięwzięcia budowy systemu przewiduje się montaż 32 kamer w następujących lokalizacjach. Istniejące punkty kamerowe wymagające wymiany i dostosowania parametrów instalacji do projektowanego systemu: 1.Plac 15 Sierpnia skrzyżowanie z ulicą Płocką 2.Skrzyżowanie ulicy Grunwaldzkiej i ulicy Jędrzejewicza 3.Ulica Kopernika cmentarz Nowoprojektowane punkty kamerowe: 4.Skrzyżowanie ulicy Targowej i ulicy Warszawskiej 5.Rondo na ulicy Grunwaldzkiej i ulicy Sienkiewicza 6.Skrzyżowanie ulicy Grunwaldzkiej i ulicy Młodzieżowej 7.Skrzyżowanie ulicy Grunwaldzkiej i ulicy Jaworskiego 8.Rondo na ulicy Młodzieżowej i ulicy Kopernika 9.Skrzyżowanie ulicy Wieczorków i ulicy Kopernika SP nr 2 10.Skrzyżowanie ulicy Kopernika i ulicy Płockiej 11.Ulica Grunwaldzka Park 600-lecia 12.Dworzec PKS 13.Ulica ZWM teren Rutki 14. i 15. Ulica ZWM ogródek jordanowski 16.Dworzec PKP 17.Skrzyżowanie ulic Płockiej, Zduńskiej i Rutkowskiego 18.Ulica Targowa targowisko miejskie 19.Targowisko miejskie Manhattan 20.SP nr 3 parking 21.Ulica Grunwaldzka wjazd na osiedle Wedel 22.Skrzyżowanie ulicy Północnej i ulicy Grunwaldzkiej 23.Ulica Północna boisko 24.Skrzyżowanie ulicy Płockiej i ulicy Spółdzielczej 25.Skrzyżowanie ulicy Wyszogrodzkiej i ulicy Towarowej 26.Skrzyżowanie ulicy Wyszogrodzkiej i ulicy Wojska Polskiego 27.Ulica Wolności Przedszkole nr 2 28.Skrzyżowanie ulicy Kmicica i Postępu Rolniczego 29.Skrzyżowanie ulicy Płockiej i ulicy Mazowieckiej 30.Park na przedłużeniu ulicy Nadrzecznej 31.Ulica 19 Stycznia targowisko miejskie 32.Dom Dziecka na ulicy Wolności. Wymagania techniczne Główne składniki systemu: Punkty kamerowe Każda kamera musi być wyposażona w takie funkcje, które umożliwią spełnienie zadań w konkretnym punkcie kamerowym. Sugeruje się więc, aby każdy punkt kamerowy był opisywany oddzielnie pod względem technicznym. Obiektywy kamer muszą posiadać odpowiednio dobrane parametry względem ich kąta widzenia, oddalenia od jezdni czy kierunku padania światła słonecznego. Należy przewidzieć sposób mocowania kamer konstrukcję wsporczą, wyposażenie kamery w obudowę wandaloodporną. Przy projektowaniu zasilania każdego punktu kamerowego należy wziąć pod uwagę istniejący układ sieci zasilającej w obiekcie, a także ewentualny montaż podlicznika. Instalacja zasilająca i sygnałowa powinny być starannie zaprojektowane i skoordynowane, tak aby zapewniały zgodną z przepisami ochronę przeciwporażeniową. Wstępnie przewiduje się 26 kamer obrotowych i 6 stacjonarnych. Centrum Monitoringu Wizyjnego Centrum należy zlokalizować w budynku Urzędu Miejskiego w Płońsku przy ulicy Płockiej 39, części B. Powinno ono zawierać przynajmniej dwa podstawowe pomieszczenia. Pierwsze będzie przeznaczone do prowadzenia obserwacji przez operatorów minimum dwa stanowiska. W drugim zlokalizowane zostaną urządzenia techniczne: rejestratory, krosownica itp., a także stanowisko do przeglądania materiałów video. Powierzchnia dysków twardych ze względu na pracę urządzeń 24h powinna być dobrana w sposób zapewniający bezproblemowy zapis niezbędnych danych w wymaganym okresie, jak również zapas wolnej pamięci 10-30% na nieprzewidziane zdarzenia. Oprócz tego, centrum archiwizacji powinno być wyposażone w odpowiednią ilość innych nośników informacji np. płyty DVD. Całością systemu powinna zarządzać krosownica wizyjna do obsługi minimum 32 kamer z możliwością rozbudowy systemu. Oprogramowanie do zarządzania systemem musi umożliwiać operatorom posługiwanie się kamerami w wygodny sposób, tj. umożliwiać błyskawiczne przełączanie się pomiędzy nimi, a także wykonywanie nagrań video i zdjęć bezpośrednio podczas obserwacji incydentu. Należy zastosować 8 -10 monitorów ściennych o przekątnej ekranu 19-20 cali. System radiowy Transmisja sygnałów video, sterowań i sygnałów dodatkowych odbywać się będzie drogą radiową. Należy przewidzieć lokalizację stacji bazowej systemu radiowego, zaprojektować konstrukcję wsporczą zespołu antenowego i wszystkich elementów zewnętrznych. Dokumentacja projektowa będzie podstawą ubiegania się o środki UE na realizację inwestycji Zakres rzeczowy opracowania projektowego obejmuje w szczególności: -opracowanie studium wykonalności dla inwestycji finansowej przez Unię Europejską wraz z analizą kosztów i korzyści związanych z planowaną inwestycją, oceną możliwości uzyskania dofinansowania z UE, przygotowaniem wniosku o dofinansowanie inwestycji, -opracowanie kompletnej dokumentacji na całość zadania, lub z podziałem na zadania, które zostaną uzgodnione na etapie zatwierdzania fazy koncepcyjnej oraz opracowań towarzyszących, w tym: -opracowanie map do celów projektowych, -opracowanie kompletnego projektu systemu monitoringu wizyjnego obejmującego punkty kamerowe, stację bazową systemu radiowego, centrum monitoringu wizyjnego, Projekt punktów kamerowych musi zawierać dokumentację konstrukcji mechanicznych wsporczych, instalacji sygnałowej, transmisyjnej i zasilającej. Projekt stacji bazowej systemu radiowego musi zawierać dokumentację konstrukcji mechanicznych wsporczych, instalacji sygnałowej, transmisyjnej i zasilającej, opis połączenia i funkcjonowania systemu. Odnośnie centrum monitoringu wizyjnego należy szczegółowo opisać zakres i proponowany sposób realizacji jego budowy w zakresie sprzętu, oprogramowania oraz instalacji. -opracowanie przedmiaru robót, oddzielnie dla każdej branży, -opracowanie kosztorysu inwestorskiego, -opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, -uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych pozwoleń na wybudowanie sieci zasilających urządzenia monitorujące, -uzyskanie w imieniu Zamawiającego zgody właścicieli obiektów czy posesji, na których przewidziano montaż urządzeń monitorujących, -zgłoszenie w imieniu Zamawiającego robót budowlanych towarzyszących przy montażu systemu, -uzyskanie akceptacji Zamawiającego w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych na etapie opracowywania. Dokumentację projektową należy sporządzić dla każdego zadania oddzielnie w przypadku uzgodnienia podziału na etapy, w formie papierowej w 6 egzemplarzach, utajniony kosztorys inwestorski w 3 egzemplarzach. Pełen zakres dokumentacji projektowo-kosztorysowej oprócz kosztorysu inwestorskiego należy również sporządzić w wersji elektronicznej na nośniku CD-R w formacie PDF. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: Ustawą z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 tj. z późn. zm.) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego (Dz.U. z 2004 r. Nr 202, poz.2072 z późn. zm.) Rozporządzeniem Rady Ministrów z 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2004 r. Nr 257, poz.2573 z późn. zm.) Ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2006 r. Nr 129 poz.902 t.j. z późn. zm.) oraz zgodnie z opracowaną Koncepcją przedprojektową systemu monitoringu wizyjnego w ośrodku miejskim w Płońsku- załącznik nr 1 do umowy (załącznik nr 6 do siwz), oraz Planem rozlokowania kamer- załącznik nr 2 do umowy (załącznik nr 7 do siwz)
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.84.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 22.10.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 1000,00 zł (jeden tysiąc złotych).
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wymagania stawiane Wykonawcom: 1)Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 2)treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3)wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 4)ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 5)wymagane jest określenie przez Wykonawcę numerów: telefonów kontaktowych i faksu oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, 2)prowadzą działalność gospodarczą odpowiadającą zakresowi przedmiotu zamówienia, 3)posiadają uprawnienia do projektowania instalacji zasilających, sygnałowych, transmisyjnych oraz konstrukcji mechanicznych, 4)posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, 5) posiadają doświadczenie z zakresu projektowania monitoringu wizyjnego miasta, 6)posiadają specjalistyczną wiedzę z zakresu urządzeń monitorujących oraz pozostałych elementów systemu, 7)posiadają doświadczenie w opracowywaniu studium wykonalności dla inwestycji finansowanej przez Unię Europejską, 8)złożą formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz z zaświadczeniami zgodny z niniejszą siwz. 3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 4. Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków: 1) przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia, 2) niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania, 3) ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 5. Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust.1 ustawy Pzp. 6. 1)niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zachowa się zgodnie z art. 92 ust.1 ustawy Pzp. 2)Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca informacje o których mowa w pkt.5.5 zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego: www.plonsk.pl oraz w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego na parterze w Płońsku, ul. Płocka 39 wejście od ul. 1 Maja.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2, 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2)aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przez upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej 1) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 4. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja/spółki cywilne): 1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2)Wykonawcy (zarówno w konsorcjum jak i spółce cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3)Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 4) Każdy podmiot oferty wspólnej (konsorcjum) zobowiązany jest dołączyć dokumenty wymienione w pkt 6.2.1),2),3),4); 6.3.1)siwz, 5)Oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określone w pkt. 6.1. 5. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: 1)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2)Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3)Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język 6. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: 1)Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 2)Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób. 3)Po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 4)Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na wniosek Wykonawcy pod adresem: Urząd Miejski w Płońsku, ul. Płocka 39 09-100 Płońsk(wejście od 1 Maja), Referat Zamówień Publicznych II piętro..
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy
IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2008 godzina 10:00, miejsce: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w Kancelarii Urzędu - Sala Obsługi Interesantów (na parterze)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: 26.05.2008.
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dokumentacja projektowa będzie podstawą ubiegania się o środki UE na realizację inwestycji