Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6622691, faks 023 663 13 40.
¡ Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Koncepcji Rewitalizacji Centrum Miasta Płońska.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. Opracowanie Koncepcji Rewitalizacji Centrum Miasta Płońska w obszarze strefy pełnej ochrony konserwatorskiej: zespół staromiejski z historycznymi trasami wylotowymi oraz grodziskiem. Strefa ta jest ograniczona: - na pn.- tyłami parcel pn. pierzei ul. Zduńskiej i Przejazd - na pd. - tyłami parcel pd. pierzei ul. Płockiej, pd. granicy terenu kościoła oraz wzdłuż ul. Wspólnej i jej proj. przedłużenia, - na zach. - u zbiegu ul. Zduńskiej i Płockiej, - na wsch. - po wschodniej granicy rejonu grodziska wzdłuż rowu odwadniającego. Zespoły zabytkowe w granicach pełnej ochrony konserwatorskiej: - układ przedlokacyjny tj. wczesnośredniowieczna owalnica wyznaczona istniejącą ul. Zduńską, Płocką, 19 Stycznia i Przejazd, - wczesnośredniowieczne grodzisko objęte strefą rezerwatu archeologicznego, - układ lokacyjny wpisany w układ wczesnośredniowieczny z rynkiem i ulicami wylotowymi, - zespół pokarmelicki; kościół w parafii Michała Archanioła, dawny klasztor, dzwonnica i obelisk, - kapliczka na skwerze przy ul. 19 Stycznia, - zespół kamienic małomiasteczkowych (koniec XIX, początek XX w.) i bud. drewnianych wg spisu z 1.01.1987 r. 1.2.Przewiduje się działania rewitalizacyjne i konserwatorskie zmierzające do możliwie najpełniejszej rewaloryzacji historycznego układu przestrzennego poprzez: a) zachowanie rozplanowania ulic i placów z zachowaniem historycznego przebiegu ulic, ich przekroju, szerokości i dawnych linii rozgraniczających zabudowy, b) ograniczenie ruchu kołowego tj. eliminację ruchu przelotowego poprzez budowę obwodnicy śródmiejskiej oraz stopniową eliminację ruchu kołowego z Rynku (poza ruchem dostawczym), c) restaurację i modernizację techniczną obiektów zabytkowych oraz obiektów o lokalnej wartości kulturowej, ew. rekonstrukcję fragmentów historycznej architektury, d) dostosowanie nowej zabudowy do historycznej kompozycji urbanistycznej w zakresie sytuacji,
skali, bryły, podziałów architektonicznych, proporcji powierzchni muru i otworów oraz nawiązanie form współczesnych do lokalnej tradycji architektonicznej (budynki II-III kondygnacji, zabudowa kalenicowa, dachy dwuspadowe o spadku ok. 30Âş kryte dachówką lub blachą, w dachach facjatki), e) usunięcie elementów dysharmonizujących (zmiana elewacji bud. restauracji w Rynku, nadbudowa dachów spadzistych w budynkach współczesnych itp.), f) dostosowanie współczesnych funkcji do wartości zabytkowych zespołu tj. nawiązanie do historycznego programu mieszkalno-usługowego i eliminację uciążliwych funkcji (zakłady rzemieślnicze uciążliwe). 1.3. Wszelkie działania w strefie pełnej ochrony konserwatorskiej podlegają uzgodnieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków (w tym prace ziemne - prawdopodobieństwo występowania stanowisk archeologicznych). 1.4. Koncepcja rewitalizacji powinna obejmować: ¡ Studium Wykonalności Projektu, ¡ ocenę stanu technicznego istniejących obiektów, ¡ koncepcję rysunkową dla poszczególnych obiektów m. in. rysunki elewacji, ¡ koncepcję nowej sylwety pierzei ulicznej z poszczególnymi budynkami, ¡ elewacje i rzuty w miejscach gdzie przewidziano rekonstrukcję historycznej architektury, ¡ projekty zagospodarowania placów i ulic uwzględniając rysunek posadzki i małą architekturę, ¡ rozbudowę istniejącej infrastruktury technicznej (drogi, place, parkingi, wod - kan., gazowej, elektrycznej itp.), ¡ szacunkowy koszt realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego według opracowanej koncepcji z dokładnością możliwą do zastosowania na etapie koncepcji. 1.5. Dokumentację projektową koncepcji należy sporządzić: a) w formie papierowej (rysunek i opis tekstowy) w 6 egz., b) w formie trójwymiarowej wizualizacji architektonicznej w 1 egz., 1.6. Pełen zakres dokumentacji wym. w pkt 6a należy również sporządzić w wersji elektronicznej na nośniku CD-R (opracowania w wersji elektronicznej mają służyć Zamawiającemu do zamieszczenia dokumentacji na stronie internetowej) - w formacie PDF. 1.7. Wykonawca jest zobowiązany - na
żądanie Zamawiającego - dokonać społecznej konsultacji koncepcji, na etapie projektowania. 1.8. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Miejscowym planem szczegółowym zagospodarowania przestrzennego rejonu śródmieścia m. Płońska. (załącznik nr 8 do siwz) i Studium zagospodarowania przestrzennego oraz rewaloryzacji zabudowy rejonu śródmieścia m. Płońska (załącznik nr 9 do siwz) oraz Miejskim programem rewitalizacji na lata 2009-2015 - Załącznik do Uchwały Rady Miejskiej w Płońsku Nr L/283/09 z dnia 28.05.2009r., stanowiącym (załącznik nr 10 do siwz). 1.9. W celu wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający sugeruje dokonanie wizji lokalnej i oględzin obiektów. 1.10. Zamawiający dysponuje Studium historyczno-urbanistycznym, które jest dostępne w Pracowni Dokumentacji Dziejów Miasta, ul. Płocka 15, 09-100 Płońsk.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00-6, 71.42.00.00-8, 71.32.00.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
¡ Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. 1.1. Wymagania stawiane Wykonawcom: 1) Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 2) Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 4) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 5) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 6) Wymagane jest określenie przez Wykonawcę numerów: telefonów kontaktowych i faksu oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 1.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2) posiadają doświadczenie w wykonywaniu zadań odpowiadających rodzajem i treścią przedmiotowi zamówienia. 3) posiadają uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej. 4) złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz z zaświadczeniami zgodnymi z niniejszą siwz. 1.3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 1.4. Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków: 1) przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia, 2) niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, 3) ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 1.5. Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust.1 ustawy Pzp. 1.6.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zachowa się zgodnie z art. 92 ust.1 ustawy Pzp. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca informacje o których mowa w art. 92 ust.1 ustawy Pzp. zostanie zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl oraz w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego (na parterze) w Płońsku, ul. Płocka 39 (wejście od ul. 1 Maja)..
¡ Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 w związku z art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2, 1.2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem przedmiotu, wartości, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje). Należy wykorzystać załącznik nr 3 siwz. Wykonawca musi wykazać się realizacją minimum 3 usług (koncepcji lub projektów) podobnych rodzajem i wartością do oferowanego przedmiotu zamówienia, 2) wykaz osób, które uczestniczą w wykonywaniu zamówienia. Do wykazu należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie świadectw nadania uprawnień zawodowych i aktualne na dzień składania ofert zaświadczenia o wpisie do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (Projektant musi posiadać uprawnienia projektowe w specjalności architektonicznej). Wykonawca dołączy pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 1.4. Postanowienia w sprawie pełnomocnictwa: 1) Zamawiający zastrzega, aby pełnomocnictwo dołączone do oferty było w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 1.5. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja, spółki cywilne): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy (zarówno w konsorcjum jak i spółce cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 4) Każdy podmiot oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna) zobowiązany jest dołączyć dokumenty wymienione w pkt: 6.1), 6.2.1),2) siwz, 1.6. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej: 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane w oryginale wraz z tłumaczeniem na język polski Zamawiający zastrzega, że Wykonawca musi dołączyć do oferty oryginał 1.7. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: 1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 2) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób. 3) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 4) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu
art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
¡ 1 - Cena - 90
¡ 2 - Szacunkowy koszt realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego wg opracowanej koncepcji - 5
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na wniosek Wykonawcy w Urzędzie Miejskim w Płońsku, ul. Płocka 39 (wejście od ul. 1 Maja) w pokoju 212 - Referat Zamówień Publicznych.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Płońsku, ul. Płocka 39 (wejście od ul. 1 Maja) w Kancelarii Urzędu - Sala Obsługi Interesantów (na parterze).
IV.3.5) Termin związania ofertą: do 24.12.2009.