Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk, Urząd Miejski w Płońsku
ul. Płocka 39
Kontaktowy: Referat Zamówień Publicznych
Do wiadomości: Celina Milewska
09-100 Płońsk
POLSKA
Tel. +48 236631340
E-mail: plonsk@plonsk.pl
Faks +48 236631340
Więcej informacji można uzyskać pod adresem:jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem:jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Kredyt długoterminowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług PL21.
Kod NUTS PL
II.1.3)Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
A. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie 3 543 003,54 PLN (słownie złotych: trzy miliony pięćset czterdzieści trzy tysiące trzy złote 54/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r. związanego z realizacją przedsięwzięć:
1) budowa kompleksu dwóch boisk sportowych (boisko piłkarskie oraz boisko wielofunkcyjne wraz budynkiem sanitarno - szatniowym) w ramach programu âMoje boisko Orlik 2012â â 953 378,50 PLN (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt trzy tysiące trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 50/100;
2) remonty dróg gminnych w Płońsku â 2 589 625,04 PLN (słownie: dwa miliony pięćset osiemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset dwadzieścia pięć złotych 04/100), w ramach tego zadania przewiduje się realizację:
a. remont ulic i parkingów na terenie osiedla âWedelâ w Płońsku;
b. remonty nawierzchni bitumicznych ulic gminnych w Płońsku tj.:
â ul. Północna (na odcinku od bud. mieszkalnego nr 3 do ul. Grunwaldzkiej),
â ul. Wieczorków (na odcinku od przejazdu kolejowego),
â ul. Wojska Polskiego,
â ul. Kolejowa (na odcinku od ul. ZWM do ul. Towarowej),
â ul. Karulaka,
â ul. Spółdzielcza,
â ul. 1-go Maja (na odcinku od ul. Róży Luksemburg do torów kolejowych),
â ul. Ogrodowa (na odcinku od ul. ZWM do ul. Składowej),
â ul. Zajazd,
â ul. Warszawska (na odcinku od ul. Wyszogrodzkiej do Pl. 15-go Sierpnia),
â ul. Paderewskiego,
â ul. Padlewskiego,
â most na ul. Grunwaldzkiej.
B. Szczegółowe warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
1. wysokość kredytu: 3 543 003,54 PLN (słownie złotych: trzy miliony pięćset czterdzieści trzy tysiące trzy złote 54/100);
2. podstawa zaciągnięcia kredytu: Uchwała Nr LXXVIII/452/10 Rady Miejskiej w Płońsku z dnia 26.8.2010 r. w sprawie zaciągnięcia w 2010 roku długoterminowego kredytu bankowego przeznaczenie kredytu: budowa kompleksu dwóch boisk sportowych (boisko piłkarskie oraz boisko wielofunkcyjne wraz budynkiem sanitarno - szatniowym) w ramach programu âMoje boisko Orlik 2012â â 953 378,50 PLN (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt trzy tysiące trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 50/100).
Remonty dróg gminnych w Płońsku â 2 589 625,04 PLN (słownie: dwa miliony pięćset osiemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset dwadzieścia pięć złotych 04/100);
3. zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia kwoty kredytu będącej przedmiotem zamówienia o kwotę 1 495,90 PLN (słownie: jeden tysiąc czterysta dziewięćdziesiąt pięć złotych 90/100).
C. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
2) uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w zależności od potrzeb Zamawiającego uwarunkowanych przebiegiem powyższych inwestycji aż do wykorzystania wymaganej kwoty kredytu.
3) okres karencji w spłacie kapitału kredytu wynosi 6 miesięcy od daty pobrania ostatniej raty kredytu.
4) waluta kredytu: złoty polski (PLN).
5) całkowity koszt kredytu stanowić będą: odsetki według zmiennej stopy procentowej wg WIBOR 3 M oraz stała marża Wykonawcy wyodrębniona w złożonej ofercie;
6) Spłata kapitału kredytu: po upływie karencji począwszy od 30.6.2011 r.
Rok 2011 w 2 ratach tj:
â I rata w kwocie 177 153,54 PLN do dnia 30.6.2011 r.,
â II rata w kwocie 177 150,00 PLN do 31.12.2011 r.
W latach od 2012 do 2020 w równych ratach kwartalnych / 36 x 88 575,00 PLN. płatnych 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia. Spłata ostatniej raty - 31.12.2020 r.;
7) spłata odsetek odbywać się będzie kwartalnie â płatne w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego kończącego kwartał. Pierwsza spłata odsetek nastąpi 31.3.2011 r. Kolejne odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu od zadłużenia malejącego;
8) wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystanego kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365 dni lub 366 dni w przypadku roku przestępnego;
9) jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy. W przypadku gdy 31.12. przypada na dzień wolny od pracy to spłata odsetek i kapitału nastąpi w ostatnim dniu roboczym w danym roku;
10) zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w harmonogramie spłat kredytu i odsetek;
11) prowizja przygotowawcza â 0,00 %;
12) okres kredytowania â 10 lat;
13) stopa procentowa kredytu â w wysokości zmiennej stopy podstawowej równej stawce ustalonej przez WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego poprzedzającego kwartał kalendarzowy powiększonej o stałą w całym okresie obowiązywania umowy marżę Wykonawcy;
14) w ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 30.9.2010 r. tj. 3,84 %;
15) zmiana oprocentowania następować będzie co kwartał od pierwszego dnia roboczego kwartału kalendarzowego;
16) wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty raty, części lub całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami i prowizjami po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie 10 dni przed terminem spłaty o zamiarze dokonania takiej spłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty raty, części lub całości kredytu odsetki zostaną naliczone za okres do dnia faktycznej spłaty części lub całości kredytu;
17) wykonawca nie pobierze żadnych opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i administracji kredytu;
18) udzielenie kredytu nie zobowiązuje Gminy Miasta Płońsk do przeniesienia konta bankowego do banku Wykonawcy;
19) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna;
20) źródłem dochodu, z którego kredyt zostanie sfinansowany będzie podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek od środków transportowych oraz dochody z udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych;
21) spłata kapitału dokonywana będzie po upływie okresu karencji;
22) przed podpisaniem umowy wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającemu przewidywany kwartalny harmonogram spłaty kredytu według niżej wymienionego wzoru:
â 2 raty kapitałowe płatne do 30.6.2011 i 31.12.2011 r. w łącznej kwocie 354 303,54 PLN (2 raty po 177 153,56 PLN i 177 150,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2012 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2013 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2014 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2015 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2016 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2017 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2018 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2019 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN),
â 4 raty kapitałowe płatne ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał w 2020 r. w łącznej kwocie 354 300,00 PLN (4 raty po 88 575,00 PLN).
Uwzględniając wszystkie wymagania SIWZ.
Ponadto Zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty kapitału i odsetek przypadającej do spłaty w terminie najpóźniej do 5 dni przed terminem płatności za pomocą faksu natomiast oryginał dokumentu prześle niezwłocznie pocztą;
23) przelanie należnych Wykonawcy odsetek następować będzie na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z podaniem rachunku wyliczenia) tak aby Zamawiający mógł przelać odsetki terminowo. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest kwartał, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu;
24) nie będą naliczane żadne opłaty i prowizje bankowe od salda niewykorzystanej części kredytu oraz od operacji związanych z wcześniejszą spłatą kredytu, a także w przypadku zmiany umowy;
25) odsetki od wykorzystanego kredytu w wysokości WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego danego kwartału, powiększone o marżę banku będą jedynymi kosztami obciążającymi Zamawiającego;
26) wykonawca zobowiązuje się przekazać na rachunek Bankowy Zamawiającego wymaganą kwotę transzy kredytu w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności uruchomienia przedmiotowego kredytu. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o konieczności uruchomienia transzy kredytu za pomocą faksu, natomiast oryginał dokumentu prześle niezwłocznie pocztą;
27) w przypadku nieterminowego przekazania kwoty transzy kredytu Zamawiający obciąży Wykonawcę odsetkami ustawowymi;
28) zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. nr 72 poz. 665 ze zm.).
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Tak
II.1.8)Podział na części
Nie
II.1.9)Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres
974 325,00 PLN.
Bez VAT 974 325,00 PLN
II.2.2)Opcje
Tak
proszę podać opis takich opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia kwoty kredytu będącej przedmiotem zamówienia o kwotę 1 495,90 PLN (słownie: jeden tysiąc czterysta dziewięćdziesiąt pięć złotych 90/100).
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 31.12.2010. Zakończenie 31.12.2020
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje
1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości: 10 000,00 PLN, słownie: dziesięć tysięcy złotych.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku:
Nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003.
â na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia:
âKredyt długoterminowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r.â.
Nasz znak: ZP.341-23/10.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie oryginału do oferty.
8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust.1, 1a i 2 ustawy Pzp.
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
III.1.2)Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
III.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie
III.2)WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1) W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 powołanej ustawy â Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
2) Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia tj. działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. nr 72 poz. 665 ze zm.). W przypadku zagranicznych instytucji kredytowych.
W rozumieniu Prawa Bankowego, w miejsce ww. dokumentów należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju (siedziby) banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie złożone do Komisji Nadzoru Finansowego o prowadzeniu działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w formie oddziału lub w ramach działalności transgranicznej. Aktualny odpis z właściwego rejestru â wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Ocena spełnienia wymaganego warunku odbywa się, zgodnie z regułą: âspełnia albo nie spełniaâ, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą siwz. Niespełnienie warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów:
1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia; na podstawie art. 24 ust. 1 (według wzoru - zał. nr 2 do SIWZ);
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych.
Oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ);
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
a) w pkt 2.2), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że brak jest podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) w pkt 2. 3)4) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) w pkt 2.5), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
d) w pkt 2.6), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 litery a)-d), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
5. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych:
1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy;
2) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
4) a. Każdy podmiot oferty wspólnej zobowiązany jest dołączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt 5.2. potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania.
b. Każdy z warunków określony w art. 22 ust. 1 powołanej ustawy powinien spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, albo Ci wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Dokument wymieniony w pkt 5.1. â oświadczenie (według załącznik nr 2 do SIWZ) może złożyć pełnomocnik w imieniu Wykonawcy lub wszyscy Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia każdy w zakresie spełnianego przez siebie warunku.
6. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (Lidera Konsorcjum lub pełnomocnika) lub te podmioty.
7. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
1) dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone w oryginale wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości;
2) oferty składane przez przedsiębiorców zagranicznych (w rozumieniu ustawy z dnia 2.7.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej â Dz. U z 2007 r. nr 155, poz. 1095 ze zm.) reprezentowane przez swoje oddziały, działające w Polsce powinny być podpisane przez przedsiębiorcę zagranicznego, a dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, załączone do oferty bądź uzupełniające ofertę, powinny dotyczyć przedsiębiorcy zagranicznego.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Zdolność techniczna
III.2.4)Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1)Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
Nie
III.3.2)Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP. 341- 23/10
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3)Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 9.12.2010 - 10:00
Dokumenty odpłatne Nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
9.12.2010 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Do 7.2.2011
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 9.12.2010 - 10:30
Miejsce
Urząd Miejski w Płońsku, ul. Płocka 39 (wejście od ul. 1 Maja) sala nr 101 B, I piętro.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Nie
VI.3)INFORMACJE DODATKOWE
VI.4)PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://uzp.gov.pl
Faks +48 224587800 / 224587803
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawcom, których interes w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej znajdujące się w Dziale VI od art. 179 do 198 g ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.). Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynnościach Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli informacja ta została przesłana w sposób określony ww. art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://uzp.gov.pl
Faks +48 224587800 / 224587803