Niniejsze
ogłoszenie w witrynie TED:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:142393-2013:TEXT:PL:HTML
PL-Płońsk: Usługi gospodarki odpadami
2013/S 084-142393
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa
2004/18/WE
Sekcja
I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa,
adresy i punkty kontaktowe
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
POLSKA
Tel.: +48 236622691 / 236631300
E-mail: plonsk@plonsk.pl
Faks: +48 236631340
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.plonsk.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem:
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące
dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod
adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj
instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny
przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie
zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających: nie
Sekcja
II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Gospodarka odpadami - odbieranie i zagospodarowanie odpadów
komunalnych w mieście Płońsk w latach 2013-2014.
II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub
świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu
nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: Płońsk-miasto
Kod NUTS
II.1.3)Informacje
na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i
zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
i niezamieszkałych na terenie Gminy Miasto Płońsk.
I. CHARAKTERYSTYKA GMINY MIASTO PŁOŃSK
Gmina Miasto Płońsk jest gminą miejską położoną w województwie mazowieckim, ok.
60 km od
Warszawy. Miasto zajmuje obszar 12 km2.
Zgodnie z opracowaniem GUS, ludność według płci, województw, powiatów i gmin,
stan
w dniu 31 XII 2011 roku, bilans opracowany na bazie wyników NSP'2011 liczba
mieszkańców Płońska w dniu 31 XII 2011 roku wynosiła ogółem 22560 osób.
W oparciu o wyliczone wskaźniki wzrostu dla miast mazowieckich z Prognozy
ludności na lata 2008 - 2035 oszacowano przeciętną liczbę mieszkańców w okresie
1 lipca 2013 r. – 31 grudnia 2013 r. na 22772 osób,
a w okresie 1 stycznia 2014 – 31 grudnia 2014 r. na 22877, z czego ok. 70%
mieszkańców zamieszkuje
w zabudowie wielorodzinnej, a ok. 30% w zabudowie jednorodzinnej.
Wykaz ulic, przy których znajdują się nieruchomości, na których powstają odpady
komunalne stanowi załącznik nr 2 do projektu umowy stanowiącej załącznik nr 10
do siwz.
II. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto Płońsk.
Usługa obejmuje odbieranie i zagospodarowanie odpadów w zabudowie wielorodzinnej
i jednorodzinnej oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości, na
których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, zgodnie z
określonymi częstotliwościami.
Prognozowana ilość wytwarzanych odpadów oraz morfologia odpadów komunalnych na
terenie Gminy Miasto Płońsk w latach 2013 – 2014.
W oparciu o dane historyczne, informacje z firm obsługujących Gminę Miasto
Płońsk oraz analizy własne oszacowana została ilość odpadów komunalnych
wytwarzanych w Gminie Miasto Płońsk dla okresu objętego zamówieniem, w podziale
na frakcje. Informacje te przedstawiono w poniższej tabeli (wielkości podane są
w Mg).
Lp. Wyszczególnienie 2013
(lipiec-grudzień) 2014
(styczeń-grudzień)
1 Papier i tektura 416 851
2 Szkło 428 872
3 Metale 63 126
4 Tworzywa sztuczne 469 965
5 Odpady wielomateriałowe 170 348
6 Odpady kuchenne i ogrodowe 1493 3020
7 Składniki pozostałe, w tym: 822 1684
- odpady mineralne 122 249
- frakcja < 10 mm
282 574
- tekstylia 173 355
- drewno 14 27
- odpady niebezpieczne 28 59
- inne kategorie 203 419
8 Odpady wielkogabarytowe 109 224
9 Odpady z terenów zielonych 223 458
10 Razem odpady 4193 8547
1. Rodzaje odbieranych i zagospodarowanych odpadów
Rodzaje odpadów, które podlegają odbieraniu i zagospodarowaniu w ramach usługi
świadczonej przez Wykonawcę, przedstawiono poniżej:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,
2) odpady z selektywnej zbiórki, w tym:
- papier i tektura, opakowania z papieru i tektury,
- tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z
metali oraz opakowania wielomateriałowe,
- szkło bezbarwne oraz opakowania ze szkła bezbarwnego,
- szkło kolorowe oraz opakowania ze szkła kolorowego,
- odpady zielone.
2. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki służące do zbierania odpadów
komunalnych oraz utrzymanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i
technicznym jest zadaniem Wykonawcy. Wykonawca powinien również dostarczyć
pojemniki lub worki. Dotyczy to nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej
i wielorodzinnej oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a
powstają odpady komunalne.
Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów
komunalnych na terenie nieruchomości:
1) pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych odpowiadające polskim
normom PN-EN 840
o pojemności: 120, 240, 1100
l, 6,5
m3,
2) kosze uliczne na odpady komunalne zmieszane o pojemności 30 do 120 l,
Odpady zbierane selektywnie zbierane są w szczelnych pojemnikach lub workach o
minimalnej pojemności 120
litrów, o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej,
odpowiadające obowiązującym normom, o pojemnościach zapewniających zbieranie
wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między kolejnymi
odbiorami, w następujący sposób:
1) na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w zabudowie
jednorodzinnej:
a) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury zbierane są w pojemnikach
lub workach koloru niebieskiego oznakowanych napisem „PAPIER”,
b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z
metali oraz opakowania wielomateriałowe zbierane są w pojemnikach lub workach
koloru żółtego oznakowanych napisem „METALE, TWORZYWA SZTUCZNE”,
c) szkło bezbarwne oraz opakowania ze szkła bezbarwnego zbierane są w
pojemnikach lub workach koloru białego oznakowanych napisem „SZKŁO BEZBARWNE”,
d) szkło kolorowe oraz opakowania ze szkła kolorowego zbierane są w pojemnikach
lub workach koloru zielonego oznakowanych napisem „SZKŁO KOLOROWE”,
e) odpady zielone zbierane są w pojemnikach lub workach koloru brązowego
oznakowanych napisem „ODPADY ZIELONE”,
2) na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w zabudowie
wielorodzinnej:
a) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury zbierane są w pojemnikach
koloru niebieskiego oznakowanych napisem „PAPIER”,
b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z
metali oraz opakowania wielomateriałowe zbierane są w pojemnikach koloru
żółtego oznakowanych napisem „METALE, TWORZYWA SZTUCZNE”,
c) szkło bezbarwne oraz opakowania ze szkła bezbarwnego zbierane są w
pojemnikach koloru białego oznakowanych napisem „SZKŁO BEZBARWNE”,
d) szkło kolorowe oraz opakowania ze szkła kolorowego zbierane są w pojemnikach
koloru zielonego oznakowanych napisem „SZKŁO KOLOROWE”,
e) odpady zielone zbierane są w pojemnikach koloru brązowego oznakowanych
napisem „ODPADY ZIELONE”,
3) na terenie nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają
odpady komunalne:
a) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury zbierane są w pojemnikach
lub workach koloru niebieskiego oznakowanych napisem „PAPIER”,
b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z
metali oraz opakowania wielomateriałowe zbierane są w pojemnikach lub workach
koloru żółtego oznakowanych napisem „METALE, TWORZYWA SZTUCZNE”,
c) szkło bezbarwne oraz opakowania ze szkła bezbarwnego zbierane są w
pojemnikach lub workach koloru białego oznakowanych napisem „SZKŁO BEZBARWNE”,
d) szkło kolorowe oraz opakowania ze szkła kolorowego zbierane są w pojemnikach
lub workach koloru zielonego oznakowanych napisem „SZKŁO KOLOROWE”,
e) odpady zielone zbierane są w pojemnikach lub workach koloru brązowego
oznakowanych napisem „ODPADY ZIELONE”.
f) odpady zmieszane zbierane są w pojemnikach oznakowanych napisem „ODPADY
ZMIESZANE”.
Wykonawca zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
pojemniki o pojemności:
- 120 l
w ilości 1300 szt.
- 240 l
w ilości 800 szt.
- 1100 l
w ilości 200 szt.
- 6,5 m³
w ilości 150 szt.
W pojemniki o pojemności 120 l
i 240 l
należy wyposażyć nieruchomości jednorodzinne
z przeznaczeniem na odpady zmieszane oraz dodatkowo 900 nieruchomości
zaopatrzyć
w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki (5 rodzajów worków na poszczególne
frakcje odpadów).
Dla nieruchomości wielorodzinnych posiadających pojemniki o pojemności 1100 l i 6,5 m³ Wykonawca zobowiązany
jest do wyposażenia ich w pojemniki typu „dzwon” przeznaczonych do selektywnej
zbiórki odpadów.
Wyżej wymienione ilości pojemników są orientacyjne. Zamawiający proponuje
przyjąć założenie, że należy wziąć pod uwagę 30% wzrost ilości pojemników ze
względu na fakt, iż nie wszyscy właściciele nieruchomości obecnie posiadają
pojemniki na odpady.
3. Odbiór i częstotliwości odbioru odpadów
Ustala się następującą częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów
nieruchomości w regularnych odstępach czasu uniemożliwiających rozkład
nagromadzonych odpadów i ich przepełnienie:
1) z pojemników segregacyjnej zbiórki surowców wtórnych co najmniej raz w
tygodniu,
z koszy ulicznych codziennie, z koszy parkowych 3 razy w tygodniu;
2) z pojemników na odpady komunalne:
a) dla budynków jednorodzinnych, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
b) dla budynków użyteczności publicznej i budynków mieszkalnych
wielorodzinnych, nie rzadziej niż raz
w tygodniu,
c) dla obiektów gastronomii, nie rzadziej niż raz w tygodniu,
d) dla targowisk miejskich, nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu.
3) z worków na surowce wtórne, nie rzadziej niż raz na miesiąc.
Wywóz odpadów komunalnych odbywa się na podstawie harmonogramu podanego do
publicznej wiadomości.
Meble i inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane w każdej ilości nie
rzadziej niż dwa razy w roku,
w terminach podanych w harmonogramie.
IV. PODSTAWOWE OBOWIĄZKI WYKONAWCY
Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami; w
tym: ustawą prawo ochrony środowiska, ustawą o odpadach oraz ustawą o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeniem Ministra
Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U z 2013 r. poz. 122) wydanym na
podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dn. 13 września 2012 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.).
2) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj.
sporządzanie kwartalnych sprawozdań, zawierających:
a) informacje miesięczne o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych
zmieszanych
i selektywnych odebranych od mieszkańców oraz sposobie ich zagospodarowania,
wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane oraz odebrane od
właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz
pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania
wraz z dokumentacją potwierdzającą przekazanie ww. odpadów do zagospodarowania
zgodnie
z WPGO.
b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji:
- przekazanych do składowania na składowisku odpadów,
- nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich
zagospodarowania;
c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady
komunalne;
d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w
sposób niezgodny z regulaminem (w tym mimo zadeklarowania nie zbierają
selektywnie odpadów).
3) Wykonawca przedkłada Zamawiającemu:
a) w terminie składania pierwszego protokołu wykonania usług - wykaz wszystkich
posesji, od których zostały odebrane odpady komunalne,
b) w terminie składania kolejnych protokołów wykonania usług - wykaz posesji,
które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w
bieżącym okresie odpady komunalne oraz wykaz posesji, od których zaprzestano
odbierać odpady komunalne;
c) Wykonawca przedstawi dowody dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub
unieszkodliwiania w postaci karty przekazania odpadów,
4) sprawozdania kwartalne należy przekazywać Zamawiającemu w terminie do końca
miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczą,
5) Protokoły wykonania usług oraz wykazy, o których mowa powyżej, należy
przekazywać Zamawiającemu w terminie do 10-go dnia następnego miesiąca, którego
dotyczą. Protokoły, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, będą podstawą
płatności dla Wykonawcy. Zakłada się płatności miesięczne.
6) wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub worki z oznaczeniem ich
przeznaczenia do zbiórki odpadów jest obowiązkiem Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do
segregacji odpadów. Wykonawca wyposaży pojemniki w czipy lub kody kreskowe
służące do identyfikacji oraz dostarczy właścicielom nieruchomości kody
kreskowe do oznakowania worków na własny koszt.
7) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego w przypadku
niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie
selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady
komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i
niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego,
8) przedstawienie w ciągu 3 dni od podpisania umowy harmonogramu określającego
częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych,
9) zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram odbioru odpadów Wykonawca
zobowiązany jest dostarczyć mieszkańcom.
a) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian
jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne
opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. We wszystkich
przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym, uzgodnieniu
między stronami. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy.
b) uwzględnienie w harmonogramie wywozu godzin, w jakich może się odbywać wywóz
odpadów z punktów zbiórki odpadów komunalnych z domów wielorodzinnych oraz
posesji indywidualnych,
c) poinformowanie mieszkańców (m.in. poprzez zamieszczanie na stronach
internetowych itd.) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach
terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od
pracy.
10) W zakresie ilości odbieranych odpadów komunalnych:
Odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
następujących ilości odpadów:
a) komunalnych odpadów zmieszanych - w każdej ilości,
b) papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury - w każdej ilości,
c) tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, metali, opakowań z metali
oraz opakowań wielomateriałowych - w każdej ilości,
d) szkła bezbarwnego oraz opakowań ze szkła bezbarwnego - w każdej ilości,
e) szkła kolorowego oraz opakowań ze szkła kolorowego - w każdej ilości
f) odpadów zielonych - w każdej ilości
g) wielkogabarytowych, w czasie zbiórki akcyjnej - 2 razy w roku (w każdej
ilości),
11) W zakresie transportu odpadów komunalnych:
a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi
odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości,
b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów
komunalnych,
c) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę.
12) W zakresie zagospodarowania odpadów:
a) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów
komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów
komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji
przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki
Odpadami, tj. Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych
(RIPOK).
b) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i
unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami (zasada
bliskości), o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(Dz. U. z 2013., poz. 21),
13) posiada bazę magazynowo – transportową usytuowaną na terenie miasta Płońska
lub w odległości nie większej niż 60
km od granicy miasta i posiada do niej tytuł prawny.
Teren bazy magazynowo – transportowej powinien być wyposażony w urządzenia i
systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych
pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami Ustawy
z dnia
18 lipca 2001 r. – Prawo Wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z
2013 r. poz. 21).
Baza magazynowo – transportowa powinna być również wyposażona w co najmniej
jedno urządzenie służące do mycia i dezynfekcji kontenerów i pojemników oraz
jedno urządzenie służące zimą do odmrażania kontenerów.
14) Wykonawca zorganizuje i będzie prowadził punkt selektywnego zbierania
odpadów komunalnych PSZOK na terenie do którego posiada tytuł prawny o
powierzchni działki 0,6 - 0,8
ha. Dopuszcza się w okresie od
1 lipca 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. funkcjonowanie na wyżej wymienionym
terenie „tymczasowego „ PSZOK wyposażonego w minimalną niezbędną ilość
pojemników lub kontenerów zapewniających odbiór od mieszkańców miasta Płońska
selektywnie zebranych i dostarczonych odpadów komunalnych. Punkt ten powinien
być czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 10°° do 18°° oraz w soboty od
godz. 10°° do 14°°. W tym czasie PSZOK powinien być dozorowany przez minimum
jednego pracownika. W ramach prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów
przewiduje się zbieranie następujących odpadów:
- 15 01 01 opakowania z papieru i tektury,
- 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych,
- 15 01 03 opakowania z drewna,
- 15 01 04 opakowania z metali,
- 15 01 05 opakowania wielomateriałowe,
- 15 01 07 opakowania ze szkła,
- 16 01 03 zużyte opony,
- 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów,
- 17 01 02 gruz ceglany,
- 17 01 03 odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia,
-17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów
ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06,
- 17 01 80 usunięte tynki, tapety, okleiny itp.,
- 17 08 02 materiały konstrukcyjne zawierające gips inne niż wymienione w 17 08
01,
- 20 01 11 tekstylia;
- 20 01 10 odzież;
- 20 01 21* lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć,
- 20 01 23* urządzenia zawierające freony,
- 20 01 27* farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice
zawierające substancje niebezpieczne,
- 20 01 28 farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż
wymienione w 20 01 27,
- 20 01 31* leki cytotoksyczne i cytostatyczne,
- 20 01 32 leki inne niż wymienione w 20 01 31,
- 20 01 33* baterie akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami
wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02, 16 06 03 oraz niesortowalne baterie i
akumulatory zawierające te baterie,
- 20 01 34 baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33,
- 20 01 35* zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w
20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki,
- 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w
20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35,
- 20 01 38 drewno inne niż wymienione w 20 01 37,
- 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji,
- 20 03 07 odpady wielkogabarytowe.
Uruchomienie wyżej wymienionego punktu musi nastąpić w terminie 30 dni od
podpisania umowy.
Od 1 stycznia 2014 r. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia PSZOK z niżej
wymienionymi wymaganiami:
Teren PSZOK musi być utwardzony i zabezpieczony przed emisją zanieczyszczeń do
gruntu.
a) minimalne wyposażenie punktu to:
- 10 – 15 kontenerów do gromadzenia odpadów o wymiarach 3,5 m x 2,2 m;
- 4 – 6 kontenerów zamykanych do gromadzenia odpadów;
- 13 – 15 pojemników do gromadzenia odpadów;
W zamykanych kontenerach będą gromadzone:
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
- chemikalia;
- tektura;
- tekstylia, odzież;
- przeterminowane leki;
- zużyte baterie i akumulatory ( kontener musi być wyposażony w podłogę typu
wanna zabezpieczającą przed ewentualnym wyciekiem np. kwasu) ;
W otwartych kontenerach będą gromadzone odpady:
- metale;
- odpady zielone;
- zużyte opony;
- tworzywa sztuczne;
- drewno;
- opakowania wielomateriałowe;
- meble i inne odpady wielkogabarytowe;
- odpady budowlane i rozbiórkowe;
- usunięte tynki, tapety, okleiny;
- opakowania z drewna;.
Kontenery otwarte, w których będą gromadzone odpady zielone, drewno, opakowania
z drewna, opakowania wielomateriałowe, meble, odpady zawierające gips muszą być
wyposażone w plandeki, zabezpieczające odpady przed kontaktem z opadami
atmosferycznymi.
b) monitoring i dozór przez pracownika w godz. pracy punktu.
Pracownik będzie przyjmował wymienione wyżej odpady dostarczone przez
mieszkańców miasta Płońska, po okazaniu przez nich dokumentu potwierdzającego
zamieszkanie na terenie miasta (np. dowód osobisty, umowa najmu, potwierdzenie
dokonywanie opłat za odpady itp.). Przy odbiorze poszczególnych frakcji
wyselekcjonowanych odpadów pracownik będzie ważył te odpady lub w inny sposób
określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej
przyjmowanych odpadów wraz ze adresem posesji/właściciela nieruchomości.
Pracownik ma obowiązek wydać mieszkańcowi dokument potwierdzający przyjęcie
jego odpadów do PSZOK.
Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji jakościowej i ilościowej
przyjmowanych odpadów oraz utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK.
Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu
kontenerów/pojemników przekazywane do instalacji odzysku.
c) czas działania punktu to:
Przez cały okres obowiązywania umowy;
Czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 10:00 do 18:00 oraz w
każdą sobotę od godz. 10:00 do 14:00.
16. Posiadanie systemu informatycznego, który umożliwi przekazanie Gminie
danych dotyczących odbioru
i zagospodarowanie odpadów. Koszt integracji programów informatycznych leży po
stronie Wykonawcy.
V. INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY
Inne obowiązki Wykonawcy to:
1) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych
przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Miasto Płońsk
do niezbędnego minimum,
2) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas
trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących
terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co
najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie,
3) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami
wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji
usługi wywozu,
4) garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na
terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej.
5) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież
ochronną z widocznym logo firmy,
6) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy
dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu
prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie
przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy,
7) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych
czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami,
8) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających
wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego
wymaganiami i przepisami prawa,
9) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za
szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z
realizacją przedmiotu umowy,
10) Wykonawca odpowiada za prawidłowe opróżnianie i odstawianie pojemników,
oraz za pozostawienie porządku po odbiorze odpadów od mieszkańców.
11. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników do
gromadzenia odpadów.
12) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok
pojemników w promieniu 1.5 m.
13) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie
odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
14) Wykonawca jest zobowiązany, w ramach umowy na odbiór i zagospodarowanie
odpadów zawartej z Zamawiającym, do dystrybucji również innych dokumentów
związanych z Systemem Gospodarki Odpadami w Gminie Miasto Płońsk, o ile nie
wymagają one potwierdzenia odbioru.
System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych.
VI. OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO
1) Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach
odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu umieszcza na stronie
internetowej harmonogramy odbioru odpadów komunalnych.
II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV)
90533000
II.1.7)Informacje
na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych
(GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje
o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość
lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres:
7 019 568.00 PLN
Szacunkowa wartość bez VAT: 7 019 568 PLN
II.2.2)Informacje
o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje
o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas
trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.7.2013. Zakończenie 31.12.2014
Sekcja
III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki
dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje:
1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości: 140 000,00 PLN
(słownie złotych: sto czterdzieści tysięcy).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6
ustawy Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku:
nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003
na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia:
Gospodarka odpadami - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w
mieście Płońsk
w latach 2013- 2014, nasz znak: ZP.271.10.2013.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania
ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się
termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie
do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium.
6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o
koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie
oryginału do oferty.
8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2
ustawy Pzp.
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym
zwrócono wadium,
na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia
odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i
ust. 5 ustawy Pzp., jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w
art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
lub pełnomocnictwa, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po
jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy.
III.1.2)Główne
warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich
przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie:
III.1.4)Inne
szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki
udziału
III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego
lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania
wymogów: Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają
dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu.
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 powołanej ustawy – Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z załącznikiem
nr 2 do siwz.
1) Uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
1. wpis wykonawcy do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasta
Płońsk, prowadzonej przez Burmistrza Miasta Płońsk, zgodnie z przepisami art.
9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), ww. wpis do rejestru
działalności regulowanej musi obejmować co najmniej odpady o kodach: od 15 01
01 do 15 01 07, 15 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 *23, 20 01 35*, 20 01 36,
20 01 39, 20 03 07 i 20 03 99, o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112
poz. 1206 ze zm.).
2. aktualne zezwolenie starosty na zbieranie i transport odpadów komunalnych z
uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych lub wpis do rejestru, o którym mowa w
art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21).
3. aktualne pozwolenie na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem ich zbierania i
odzysku dla RIPOK, o którym mowa w art.17 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001
r. o odpadach (DZ. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.)w związku z art. 231
ust.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
lub aktualne pozwolenia na wytwarzanie odpadów o którym mowa w art. 18 a pkt. 2 ustawy z dnia 27
kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze
zm.) dla RIPOK lub promesę lub umowę zawartą pomiędzy Wykonawcą a RIPOK- iem
(na podstawie której Wykonawca będzie przekazywał do odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów wraz z tym pozwoleniem wystawionym na RIPOK).
4. aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na
podstawie art. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 ze zm.) w
związku z art. 235 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.
U. z 2013 r. poz. 21) lub do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14
grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21).
5. zdolność do wykonania usługi w sposób przyjazny dla środowiska.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty n/w dokumentów:
Ad. 1. wpisu Wykonawcy do rejestru działalności regulowanej w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy
Miasta Płońsk, prowadzonej przez Burmistrza Miasta Płońsk, zgodnie z przepisami
art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i
porządku
w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), ww. wpis do rejestru
działalności regulowanej musi obejmować co najmniej odpady o kodach: od 15 01
01 do 15 01 07, 15 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 *23, 20 01 *35, 20 01 36,
20 01 39, 20 03 07 i 20 03 99, o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112
poz. 1206 ze zm.).
Ad. 2. aktualnego zezwolenia starosty na zbieranie i transport odpadów
komunalnych z uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych lub wpis do rejestru, o
którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia
14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21).
Ad. 3. aktualnego pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem ich
zbierania i odzysku dla RIPOK, o którym mowa w art.17 ust.2 ustawy z dnia 27
kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.)w
związku z art. 231 ust.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z
2013 r. poz. 21) lub aktualne pozwolenia na wytwarzanie odpadów o którym mowa w
art. 18 a
pkt. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z
2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) dla RIPOK lub promesę lub umowę zawartą
pomiędzy Wykonawcą a RIPOK- iem (na podstawie której Wykonawca będzie
przekazywał do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów wraz z tym pozwoleniem
wystawionym na RIPOK).
Ad. 4. aktualnego wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na
podstawie art. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 ze zm.) w
związku z art. 235 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.
U. z 2013 r. poz. 21) lub do rejestru, o którym mowa
w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.
21)
Ad. 5. potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę systemu zarządzania
środowiskowego.
Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się na podstawie dokumentów
załączonych do siwz przez Wykonawcę, zgodnie z niniejszą siwz. Niespełnienie
warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
z postępowania.
2) Wiedza i doświadczenie.
Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykonał co najmniej trzy usługi odbioru i
zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości 8 000 Mg,
wykonywanych w sposób ciągły przez okres minimum
12 miesięcy.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty wykazu
wykonanych lub wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; wg
załącznika nr 5 do siwz.
Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się na podstawie dokumentów
załączonych do oferty przez Wykonawcę, zgodnie z niniejszą siwz. Niespełnienie
warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
z postępowania.
Ponadto, jeżeli przedłożony wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług
będzie potwierdzał wysokość tych usług w walucie innej niż PLN Wykonawca
powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym
ogłoszenie zostało opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W
przypadku, gdy w przedstawionym wykazie zostaną przez Wykonawcę podane wartości
w walucie innej, niż PLN, przeliczenia tego dokona Zamawiający.
3) Potencjał techniczny.
Zamawiający żąda, aby Wykonawca dysponował co najmniej:
a) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych
umożliwiającymi opróżnianie pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l.
b) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych zgromadzonych w workach,
c) 2 pojazdami umożliwiające odbiór odpadów selektywnie zebranych wyposażone w
system HDS,
d) 1 pojazdem umożliwiającym obsługę nieruchomości usytuowanych w strefach
ograniczonej możliwości manewrowej pojazdu, tzn. o maksymalnym rozstawie osi do
180 cm
oraz szerokości całkowitej pojazdu do 270 cm,
e) 3 pojazdami typu hakowiec.
Wszystkie pojazdy wykorzystywane do wykonania zamówienia powinny być wyposażone
zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. ( Dz. U. z
2013 r. poz. 122), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania
satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i
odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, czujników
zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w RIPOK oraz przy opróżnianiu
pojemników z nieruchomości, umożliwiających weryfikację tych danych, a także
wyposażone w czytniki kodów kreskowych/ czipów służących do dokonywania odczytu
kodu kreskowego/czipu umieszczonego przez właściciela nieruchomości na
pojemniku lub worku. Odczyt wykonywany będzie przy każdorazowym odbiorze
odpadów z każdego pojemnika lub worka.
W przypadku braku kodu/czipu na pojemniku lub worku Wykonawca zobowiązany jest
do wprowadzenia informacji o odebranych odpadach w inny sposób niż
elektroniczny.
Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Zamawiający wymaga załączenia przez
Wykonawcę do oferty wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń
technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wg załącznika nr
7 do siwz, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się na podstawie dokumentów
załączonych do oferty przez Wykonawcę, zgodnie z niniejszą siwz. Niespełnienie
warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
z postępowania.
4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Zamawiający żąda, aby Wykonawca dysponował minimum: czterema osobami
posiadającymi wyższe wykształcenie związane z ochroną środowiska albo
inżynierią środowiska, albo gospodarką odpadami.
Osoby te powinny posiadać co najmniej 3 letni staż pracy w branży związanej z
zagospodarowaniem odpadów.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga załączenia przez Wykonawcę do
oferty wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg załącznika nr 6 do siwz
wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie potwierdzające, że osoba/osoby,
które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień (wg załącznika nr 8 do siwz).
Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się na podstawie dokumentów
załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnie z niniejszą siwz. Niespełnienie
warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia
Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 i art. 24 ust. 2 pkt
5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania - złożyć
następujące dokumenty:
1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1
(według wzoru – załącznik nr 3 do siwz).
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert;
3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
4) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
7) w przypadku zamówień innych niż zamówienia, o których mowa w art. 131a ust.
1 i art. 132 ust. 1 ustawy, aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że
Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (według wzoru – załącznik nr 4 do
siwz).
5.3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
1) o których mowa w pkt 5.2.
a) ppkt 2), 3), 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) ppkt 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11
ustawy;
5.4. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.2 ppkt 2), 5), 6), 7) powinny być wystawione
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty,
o których mowa w pkt 5.2 ppkt 3) i 4) powinny być wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
w pkt 5.2. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym
określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
5.6. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej
podmiotów gospodarczych:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego,
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.2.2) do 5.2.8) siwz winny być
przedłożone przez każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie
określone w pkt 5.2.1) winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo
ustanowiony przez nich pełnomocnik.
5) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1
powołanej ustawy przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia należy złożyć oświadczenie (wg załącznika nr 2 do siwz) określone w
pkt 5.1 siwz. Winno ono być złożone przez ustanowionego przez tych Wykonawców
pełnomocnika.
5.7. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (Lidera
Konsorcjum lub pełnomocnika) lub te podmioty.
5.8. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
1) Dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym
powinny być złożone w oryginale wraz
z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału
lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości,
co do jej prawdziwości.
2) Oferty składane przez przedsiębiorców zagranicznych (w rozumieniu ustawy z
dnia 2 lipca 2004 r.
o swobodzie działalności gospodarczej – Dz. U z 2010 r. nr 220, poz.1447 ze
zm.) reprezentowane przez swoje oddziały, działające w Polsce powinny być
podpisane przez przedsiębiorcę zagranicznego,
a dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
załączone do oferty bądź uzupełniające ofertę, powinny dotyczyć przedsiębiorcy
zagranicznego.
5.9. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji:
1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem
informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
2) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela lub
oznacza w wybrany przez siebie sposób umożliwiający zachowanie poufności i
oznacza „Tajemnica przedsiębiorstwa”.
3) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert Komisja Zamawiającego dokona analizy
ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania
na ich wniosek. Dokumenty złożone
w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez
składającego ofertę.
4) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika
z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje
techniczne
III.2.4)Informacje
o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne
warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje
dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby
odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe
osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja
IV: Procedura
IV.1)Rodzaj
procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria
udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje
na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje
administracyjne
IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZP.271.10.2013
IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki
otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
5.6.2013 - 09:00
IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom
IV.3.6)Języki, w
których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert
Data: 5.6.2013 - 09:30
Miejscowość:
09-100
Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1-go Maja) w sali
konferencyjnej Urzędu Miejskiego sala nr 101 B, I piętro.
Sekcja
VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje
o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje
o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii
Europejskiej: nie
VI.3)Informacje
dodatkowe
VI.4)Procedury
odwoławcze
VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie
odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Wykonawcom, których interes w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać
uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów
wykonawczych, jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony
prawnej znajdujące się w Dziale VI a w szczególności: art.179 do art. 198d
ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759
ze zm.). Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. W przypadku
przedmiotowego postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od
dnia przesłania informacji
o czynnościach Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli
informacja ta została przesłana
w sposób określony ww. art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli została
przesłana w inny sposób.
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Tel. +48 22 4587801
Faks +48 22 458 78 00,
+48 22 458 78 03
Dokumenty wnoszone na piśmie należy składać w Kancelarii Urzędu oraz Krajowej
Izby Odwoławczej znajdującej się na 4 piętrze – pokój nr 504 od poniedziałku do
piątku w godz. 7:30 – 17:00.
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
UWAGA! Informujemy, że powyżej wskazany e-mail nie służy do
przesyłania odwołań oraz przystąpień do postępowania odwoławczego. Odwołania
oraz przystąpienia wnoszone w formie elektronicznej opatrzonej bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu należy przekazywać wyłącznie za pośrednictwem Elektronicznej
Skrzynki Podawczej UZP i KIO dostępnej ze strony internetowej Urzędu Zamówień
Publicznych www.uzp.gov.pl.,
jak i bezpośrednio ze strony internetowej epuap.gov.pl.
VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data
wysłania niniejszego ogłoszenia:
25.4.2013