Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.plonsk.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6622691, faks 023 663 13 40.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
-
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa, dostępności komunikacyjnej oraz rozwój sieci dróg publicznych w Płońsku - budowa dróg w osiedlu TORUŃSKA - etap I oraz remonty dróg..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się wykonać: Zadanie nr 1. Budowa dróg wraz z kanalizacją deszczową w osiedlu TORUŃSKA w ramach inwestycji pn.: Poprawa bezpieczeństwa dostępności komunikacyjnej oraz rozwój sieci dróg publicznych w Płońsku - budowa dróg w osiedlu TORUŃSKA - etap I. Zamawiający dysponuje dokumentacją projektową na budowę dróg w osiedlu TORUŃSKA. Dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę występują odrębnie dla odcinka ulicy Toruńskiej od km 0+000,00 do 0+369,71 oraz odrębnie dla dalszego odcinka ulicy Toruńskiej i pozostałych dróg w osiedlu. Szczegółowy zakres prac zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót. Zadanie realizowane będzie w etapach. W niniejszym zamówieniu realizowany jest etap I, który obejmuje poniższe ulice: 1) ul. Toruńska - budowa drogi na odcinku od km 0+000 do km 0+389,67 wraz z budową kanalizacji deszczowej: a) odcinek od km 0+000,00 do 0+369,67; szerokość jezdni
6,0 m; jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodniki z kostki brukowej obustronne o zmiennej szerokości (str. lewa: od 3,5 m do 0,9 m, str. prawa: od 3,0 m do 0,5 m); b) odcinek od km 0+369,67 do km 0+389,67; szerokość jezdni 7,0 m; jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodniki (szer. 1,3 m) i ścieżki rowerowe (szer. 1,9 m) na całej długości odcinka dwustronne; nawierzchnia chodników i ścieżek rowerowych - kostka brukowa; ulica Toruńska w km 0+000 krzyżuje się z drogą krajową nr 50 - w ramach zamówienia do przebudowy jest skrzyżowanie, w tym przepust pod zjazdem; 2) ul. Astronomów - budowa odcinka drogi od km 0+000 do km 0+055, jako ciągu pieszo-jezdnego o nawierzchni z kostki brukowej, wraz z budową kanalizacji deszczowej; szerokość ciągu - 5,50 m; szerokość pobocza - 0,75 m; 3) ul. Keplera - budowa drogi od km 0+000 do km 0+146,32 wraz z budową kanalizacji deszczowej; szerokość jezdni - 5,0 m, jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodniki na całej długości dwustronne o szerokości - 1,50 m o nawierzchni z kostki brukowej; 4) ul. Tarasowa - budowa drogi od km 0+071,4 do km 0+228,02 wraz z budową kanalizacji deszczowej; długość budowanego odcinka - 156,62 m; szerokość jezdni - 6,0 m- 7,0 m, jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodniki z kostki brukowej dwustronne o szerokości 1,5 m - 2,0 m; 5) ul. Południowa - budowa drogi na odcinku od km 0+179,40 do km 0+459,30 wraz z budową kanalizacji deszczowej; długość budowanego odcinka - 279,90 m; szerokość jezdni - 7,0 m (dojazd do działki 2238/4 - odcinek ślepy dł. 40 m - jezdnia szerokości 5,0 m), jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodniki wraz ze ścieżką rowerową o szerokości 2,5 m, nawierzchnia z kostki brukowej, na całej długości dwustronne; 6) ul. Krańcowa - budowa drogi na odcinku od km 0+000,00 do km 0+114,8 z włączeniem do drogi krajowej nr 50 i przebudową skrzyżowania oraz przepustu pod zjazdem; długość budowanego odcinka - 114,80 m; szerokość jezdni - 7,0 m, jezdnia o nawierzchni asfaltowej; chodnik o nawierzchni z kostki brukowej po stronie prawej, szerokość 2,5 m;
ścieżka rowerowa o nawierzchni z kostki brukowej po stronie lewej, szerokość zmienna od 1,2 m do 2,5 m. Zadanie nr 2. Poprawa bezpieczeństwa dostępności komunikacyjnej oraz rozwój sieci dróg publicznych w Płońsku - remonty dróg 1) ul. Związku Walki Młodych (na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Składowej): a) długość remontowanego odcinka - 628,63 m, b) powierzchnia remontowanej ulicy - 5 452,90 m2 , c) powierzchnia remontowanych zjazdów - 867,40 m2 , d) powierzchnia remontowanych chodników - 1 926,70 m2 , projektowana konstrukcja jezdni - beton asfaltowy, projektowana konstrukcja chodników i zjazdów - kostka brukowa betonowa; 2) ul. Mickiewicza: a) długość remontowanego odcinka - 425,75 m b) powierzchnia remontowanej ulicy - 2 506,50 m2 c) powierzchnia remontowanych zjazdów - 546,50 m2 d) powierzchnia remontowanych chodników - 1 013,20 m2 projektowana konstrukcja jezdni - beton asfaltowy projektowana konstrukcja chodników i zjazdów - kostka brukowa betonowa Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej stanowiącej załączniki nr 8-59 do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.41-9, 45.23.31.40-2, 45.23.32.52-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości: 80 000,00 PLN (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia: Poprawa bezpieczeństwa, dostępności komunikacyjnej oraz rozwój sieci dróg publicznych w Płońsku - budowa dróg w osiedlu TORUŃSKA - etap I oraz remonty dróg. nasz znak: ZP.271.14.2014. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie oryginału do oferty. 8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp., jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo
zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictwa, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
¡ III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
¡ III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem min. 1 najważniejszej roboty budowlanej, polegającej budowie dróg co najmniej kategorii gminnej, których długość wyniosła co najmniej 1000 m wraz z kanalizacją deszczową, której długość wyniosła co najmniej 800 m. Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do oferty: wykazu robót budowlanych wg załącznika nr 6 do siwz, potwierdzającego wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 najważniejszej roboty budowlanej, polegającej budowie dróg co najmniej kategorii gminnej, których długość wyniosła co najmniej 1000 mb wraz z kanalizacją deszczową, której długość wyniosła co najmniej 800 mb wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie tego wymaga się złożenia dowodów (poświadczeń- innych dokumentów, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, potwierdzających powyższe). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
¡ III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
¡ III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
¡ III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy: 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany w zakresie terminu realizacji umowy: 1) z powodu wystąpienia siły wyższej np. zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć lub wystąpienia niesprzyjających dla robót warunków pogodowych, 2) w związku z koniecznością realizacji postulatów osób trzecich nieuwzględnionych na etapie podpisania umowy, a ze względów społecznych koniecznych do spełnienia. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany materiałów i technologii przewidzianych przez dokumentację techniczną, po ich zatwierdzeniu przez autora projektu i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego wpisem do dziennika budowy, pod warunkiem, że zamiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz nie będą powodować wzrostu ceny wykonania przedmiotu umowy. Będą to, w szczególności, okoliczności: 1) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, 2) powodujące poprawienie parametrów technicznych, 3) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 3. Zamawiający przewiduje również zmiany umowy w wyniku: 1) zmiany danych podmiotowych Wykonawcy (np. w wyniku przekształcenia, przejęcia itp.), 2) urzędowej zmiany stawki VAT nastąpi zmiana cen proporcjonalnie do zmiany stawki VAT, 3) przedłużenia terminu realizacji zamówienia z przyczyn niemożliwych wcześniej do przewidzenia, w szczególności następstw działań administracyjnych oraz zawieszania umowy, o którym mowa w ďż˝ 14 umowy. 4. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na pisemny wniosek Wykonawcy: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w Referacie Zamówień Publicznych- pokój nr 212, II piętro..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2014 godzina 09:00, miejsce: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w Kancelarii Urzędu - Biuro Obsługi Interesanta (na parterze)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
14.05.2014r. Informację do publikacji wytworzyła i przekazała p. N. Burzyńska