21/02/2015 S37 Państwa członkowskie -
Zamówienie publiczne na dostawy - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
Polska-Płońsk: Energia
elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
2015/S 037-062532
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana
przez Burmistrza Miasta Płońsk, ul. Płocka 39, Płońsk09-100, POLSKA. Tel.: +48
236622691 / 236631300. Faks: +48 236631340.
E-mail: plonsk@plonsk.pl
(Suplement do Dziennika
Urzędowego Unii Europejskiej, 17.1.2015, 2015/S
12-016714)
Przedmiot zamówienia:
CPV:09300000
Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
Zamiast:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca
sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii
elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie Miasto
Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt
30 ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059
ze zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5
ust. 3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 roku w sprawie
szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z
2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy,
Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu
Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci
Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w
okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21,
C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i
rozliczania ich na tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z
Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000, 65300000.
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 643 050,07 EUR.
Informacje o częściach zamówienia Część nr: 1 Nazwa: Część I. Zakup energii
elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C111) Krótki opis:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej,
obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji
energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie
Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt
30 ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059
ze zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5
ust. 3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w
okresie od dnia 01.04.2015 r. do 31.12.2016 roku, w grupach taryfowych C11,
C12a, C12b, C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i
rozliczania ich na tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z
Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000, 65300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 177 821,72 EUR.
Część nr: 2 Nazwa: Część II. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą
Taryfową C12a1) Krótki opis:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej,
obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji
energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie
Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt
30 ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059
ze zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5
ust. 3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w
okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21,
C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i
rozliczania ich na tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z
Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000, 65300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 194 570,52 EUR.
Część nr: 3 Nazwa: Część III. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z
grupą Taryfową C12b, C21, C23, G111)Krótki opis
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej,
obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji
energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych Gminie
Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt
30 ustawy z 10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059
ze zm.), realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5
ust. 3 w/w ustawy, przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz.
623 ze zm.), Cennika dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług
dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
(Taryfie OSD), instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD)
oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii oraz świadczenie usług dystrybucji winno nastąpić w
okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21,
C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia
lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w stosunku do
ilości wyszczególnionej w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na
tych samych zasadach, określonych w umowie.
6. Rozliczenia za dystrybucję odbywać się będą na podstawie bieżących
wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z
Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
7. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
8. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
9. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 - 892 000,00 kWh,
2) C12a - 1 740 000,00 kWh,
3) C12b - 21 000,00 kWh,
4) C21 - 26 000,00 kWh,
5) C23 - 1 500 000,00 kWh,
6) G11 - 1 400,00 kWh
10. Ilości podane w punkcie 9 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
11. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na kompleksową
dostawę energii elektrycznej w imieniu własnym oraz jednostek jej
podlegających, z wyjątkiem Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy
z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000, 65300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 270 657,83 EUR.
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
7. Wymagania dotyczące wadium.
7.1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości:
Dla części I: 22 000 PLN (słowie: dwadzieścia dwa tysiące zł);
Dla części II: 24 000 PLN (słownie: dwadzieścia cztery tysiące zł);
Dla części III: 34 000 PLN (słownie: trzydzieści cztery tysiące zł).
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do
rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
5.1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 powołanej ustawy Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr
2 do siwz.
5.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał poniższe warunki:
1) Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Dotyczy Części I, II i III
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że
posiada:
1. aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
2. aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, udzieloną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997
Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
3. aktualną umowę z operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług
dystrybucji na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii
elektrycznej – dotyczy Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucji,
zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo energetyczne (t.
jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia n/w
dokumentów:
Ad. 1. aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z dnia
10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze
zm.);
Ad. 2. aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, udzieloną przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz.
1059 ze zm.);
Ad. 3. aktualnej umowy z operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie
usług dystrybucji na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania
energii elektrycznej – dotyczy Wykonawców nie będących właścicielami sieci
dystrybucji, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.).
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Posiadanie wiedzy i doświadczenia.
Dotyczy Części I
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 500 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 6 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
500 000 PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części II
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 500 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 7 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
500 000 PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części III
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 800 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 8 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
800 000 PLN brutto każde, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3) Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
5.3. Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 b może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował
tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (według wzoru - załącznik
nr 5 do siwz).
5.4. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na
zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, a podmioty te będą brały udział
w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy, aby przedstawił
w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 5.5 ppkt 1 – 7
siwz.
5.4.1. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt
5.3. siwz, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie
ponosi winy.
5.5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust
1 i art. 24b ust. 3 ustawy Pzp w związku
z art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z
postępowania - złożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1
(według wzoru – załącznik nr 3
do siwz).
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert,
8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że
Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (według wzoru – załącznik nr 4 do
siwz).
5.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.5.:
ppkt 2)-4) i 6) – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
ppkt 5) i 7) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11
ustawy Pzp.
5.7. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.5. ppkt 2) i 5)-7) powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 5.5. ppkt 3) i 4) powinny być wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.8. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w pkt 5.5. ppkt 2) zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji
Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis dotyczący terminów wystawienia
dokumentów stosuje się odpowiednio.
5.9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez
Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów
odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych
informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
5.10. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej
podmiotów gospodarczych:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy,
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego,
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę
tych Wykonawców,
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.5. siwz winny być przedłożone przez
każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie, o którym mowa w pkt
5.5.1) winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo ustanowiony
pełnomocnik.
5) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1
powołanej ustawy przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenie określone w pkt 5.1. siwz winno być złożone przez
ustanowionego przez tych Wykonawców pełnomocnika.
5.11. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te
podmioty.
5.12. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
1) Dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym
powinny być złożone w oryginale wraz
z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia
oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
2) Oferty składane przez przedsiębiorców zagranicznych (w rozumieniu ustawy
z 2.7.2004.
o swobodzie działalności gospodarczej – t. jedn. Dz. U z 2013 r., poz. 672
ze zm.) reprezentowane przez swoje oddziały, działające w Polsce powinny być
podpisane przez przedsiębiorcę zagranicznego, a dokumenty potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, załączone do oferty bądź
uzupełniające ofertę, powinny dotyczyć przedsiębiorcy zagranicznego.
5.13. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z 16.4.1993 o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (t. jedn. Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.):
1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z
wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
2) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca,
nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one
udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
3) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela
lub oznacza w wybrany przez siebie sposób umożliwiający zachowanie poufności i
oznacza „Tajemnica przedsiębiorstwa”.
4) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert Komisja Zamawiającego dokona
analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom
postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone
w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych
przez składającego ofertę.
5) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność
wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy
Prawo zamówień publicznych.
VI.3) Informacje dodatkowe:
15.3. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego.
15.3.1. Inicjatorem zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.
Warunkiem dokonania n/w zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez
stronę inicjującą zmianę zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie
zmiany (przyczynę), opis wpływu zmiany na wykonanie zamówienia.
1) Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia należnego
Wykonawcy,
w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.
2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zmiany ceny jednostkowej netto dla poszczególnych grup taryfowych w
przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii podatkiem akcyzowym,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez
Wykonawcę.
15.3.3. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie
przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
15.3.4. Zamawiający może nie wyrazić zgody na aktualizację rozwiązań
związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z uwagi na postęp technologiczny
powodujący zwiększenie kosztów realizacji umowy.
15.3.5. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem
nieważności
w postaci aneksu do umowy.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
24.2.2015 (10:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
24.2.2015 (10:30)
Powinno być:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca
sprzedaż energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych
Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę sprzedaży w rozumieniu ustawy z
10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze zm.),
przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra
Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu
elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla
energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług dystrybucji energii
elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), instrukcji
Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowiązujących
przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii winna nastąpić w okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w
grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej
w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na tych samych zasadach,
określonych
w umowie.
6. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
7. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
8. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 – 892 000,00 kWh,
2) C12a – 1 740 000,00 kWh,
3) C12b – 21 000,00 kWh,
4) C21 – 260 000,00 kWh,
5) C23 – 1 500 000,00 kWh,
6) G11 – 1 400,00 kWh.
9. Ilości podane w punkcie 8 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
10. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które nie
ma wpływu Operator Handlowy.
11. W przypadku podania przez Zamawiającego błędnej grupy taryfowej,
niezgodnej z wymaganiami technicznymi OSD, do rozliczeń będzie stosowana grupa
taryfowa właściwa dla charakterystyki punktu poboru i uwarunkowań technicznych.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na dostawę
energii elektrycznej
w imieniu własnym oraz jednostek jej podlegających, z wyjątkiem Miejskiej
Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy z wybranym Wykonawcą.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
09300000.
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 235 197,17 EUR.
Informacje o częściach zamówienia Część nr: 1 Nazwa: Część I. Zakup energii
elektrycznej dla obiektów z grupą Taryfową C111) Krótki opis:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca
sprzedaż energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych
Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę sprzedaży w rozumieniu ustawy z
10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze zm.),
przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra
Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu
elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla
energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług dystrybucji energii
elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD),
instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie
obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii winna nastąpić w okresie od dnia 01.04.2015 r. do
31.12.2016 roku, w grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej
w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na tych samych zasadach,
określonych w umowie.
6. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
7. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
8. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 01.01.2015
r. do 31.12.2016 r. wynosi dla taryfy:
1) C11 – 892 000,00 kWh,
2) C12a – 1 740 000,00 kWh,
3) C12b – 21 000,00 kWh,
4) C21 – 260 000,00 kWh,
5) C23 – 1 500 000,00 kWh,
6) G11 – 1 400,00 kWh
9. Ilości podane w punkcie 8 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
10. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
11. W przypadku podania przez Zamawiającego błędnej grupy taryfowej,
niezgodnej z wymaganiami technicznymi OSD, do rozliczeń będzie stosowana grupa
taryfowa właściwa dla charakterystyki punktu poboru i uwarunkowań technicznych.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na dostawę
energii elektrycznej
w imieniu własnym oraz jednostek jej podlegających, z wyjątkiem Miejskiej
Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 47 482,97 EUR.
Część nr: 2 Nazwa: Część II. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z grupą
Taryfową C12a1) Krótki opis:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca
sprzedaż energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych
Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę sprzedaży w rozumieniu ustawy z
10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze zm.),
przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra
Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu
elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla
energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług dystrybucji energii
elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD),
instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie
obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii winna nastąpić w okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w
grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej
w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na tych samych zasadach,
określonych w umowie.
6. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
7. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
8. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 1.1.2015
do 31.12.2016 wynosi dla taryfy:
1) C11 – 892 000,00 kWh,
2) C12a – 1 740 000,00 kWh,
3) C12b – 21 000,00 kWh,
4) C21 – 260 000,00 kWh,
5) C23 – 1 500 000,00 kWh,
6) G11 – 1 400,00 kWh
9. Ilości podane w punkcie 8 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej
energii.
10. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
11. W przypadku podania przez Zamawiającego błędnej grupy taryfowej,
niezgodnej z wymaganiami technicznymi OSD, do rozliczeń będzie stosowana grupa
taryfowa właściwa dla charakterystyki punktu poboru i uwarunkowań technicznych.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na dostawę
energii elektrycznej
w imieniu własnym oraz jednostek jej podlegających, z wyjątkiem Miejskiej
Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 92 170,70 EUR.
Część nr: 3 Nazwa: Część III. Zakup energii elektrycznej dla obiektów z
grupą Taryfową C12b, C21, C23, G111)Krótki opis
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, obejmująca
sprzedaż energii elektrycznej dla Gminy Miasto Płońsk oraz jednostek podległych
Gminie Miasto Płońsk.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę sprzedaży w rozumieniu ustawy z
10.4.1997 – Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012, poz. 1059 ze zm.),
przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra
Gospodarki z 4.5.2007 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu
elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), Cennika dla
energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfy dla usług dystrybucji energii
elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD),
instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie
obowiązujących przepisów prawnych.
3. Sprzedaż energii winna nastąpić w okresie od 1.4.2015 do 31.12.2016, w
grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C23 i G11.
4. Wykaz obiektów poszczególnych grup taryfowych wraz punktami poboru
energii (PPE) zawiera załącznik nr 9,10,11 do SIWZ.
5. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwiększenia lub zmniejszenia w okresie obowiązywania umowy ilości PPE do 25 % w
stosunku do ilości wyszczególnionej
w załącznikach nr 9,10,11 do SIWZ i rozliczania ich na tych samych zasadach,
określonych w umowie.
6. Rozliczenia za energię elektryczną odbywać się będą na podstawie
bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz cen ofertowych.
7. Zamówienie obejmuje 3 niezależne części, dla grup obiektów korzystających
z taryf:
Część I. C11, Część II. C12a, Część III. C12b, C21, C23, i G11.
8. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie od 01.01.2015
r. do 31.12.2016 r. wynosi dla taryfy:
1) C11 – 892 000,00 kWh,
2) C12a – 1 740 000,00 kWh,
3) C12b – 21 000,00 kWh,
4) C21 – 260 000,00 kWh,
5) C23 – 1 500 000,00 kWh,
6) G11 – 1 400,00 kWh
9. Ilości podane w punkcie 8 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia
wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego
wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie
może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej energii.
10. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres
trwania umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek
podatków lub innych zmian wynikających z nadrzędnych przepisów prawa na które
nie ma wpływu Operator Handlowy.
11. W przypadku podania przez Zamawiającego błędnej grupy taryfowej,
niezgodnej z wymaganiami technicznymi OSD, do rozliczeń będzie stosowana grupa
taryfowa właściwa dla charakterystyki punktu poboru i uwarunkowań technicznych.
12. Zamawiający tj. Gmina Miasto Płońsk realizuje zamówienie na dostawę
energii elektrycznej
w imieniu własnym oraz jednostek jej podlegających, z wyjątkiem Miejskiej
Biblioteki Publicznej
im. H. Sienkiewicza w Płońsku oraz Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku,
które zawrą odrębne umowy z wybranym Wykonawcą.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09300000.
3) Wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 95 543,50 EUR.
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
7. Wymagania dotyczące wadium.
7.1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości:
Dla części I: 6 000 PLN (słowie: sześć tysięcy zł);
Dla części II: 11 000 PLN (słownie: jedenaście tysięcy zł);
Dla części III: 12 000 PLN (słownie: dwanaście tysięcy zł).
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do
rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
5.1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 powołanej ustawy Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr
2 do siwz.
5.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał poniższe warunki:
1) Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Dotyczy Części I, II i III
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że
posiada:
1. aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z 10.4.1997 Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia n/w
dokumentów:
Ad. 1. aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, udzieloną przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami art. 32 ust. 1 ustawy z
10.4.1997 Prawo energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.);
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Posiadanie wiedzy i doświadczenia.
Dotyczy Części I
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 200 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 6 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
200 000 PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części II
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 400 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 7 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
400 000 PLN brutto każda, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy Części III
W/w warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem lub
wykonywaniem dwóch dostaw obejmujących wykonanie zamówienia w zakresie dostawy
energii elektrycznej o wartości minimum 400 000 PLN brutto każde.
Na potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do
oferty: wykazu głównych dostaw wg załącznika nr 8 do siwz, wykonanych lub
wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
który będzie potwierdzał wykonanie lub wykonywanie dwóch dostaw obejmujących
wykonanie zamówienia w zakresie dostawy energii elektrycznej o wartości minimum
400 000 PLN brutto każde, wraz
z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
pkt a).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy
wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów.
Jeżeli przedłożony wykaz dostaw będzie potwierdzał wartość wykonanych dostaw
w walucie innej niż PLN Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg.
średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym ogłoszenie zostało
opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej. W przypadku, gdy
Wykonawca przedstawi wykaz dostaw bez przeliczenia na PLN powyższe działanie
wykona Zamawiający.
Niespełnienie w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3) Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
5.3. Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 b może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował
tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (według wzoru - załącznik
nr 5 do siwz).
5.4. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na
zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, a podmioty te będą brały udział
w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy, aby przedstawił
w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 5.5 ppkt 1 – 7
siwz.
5.4.1. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt
5.3. siwz, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie
ponosi winy.
5.5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 i art.
24b ust. 3 ustawy Pzp w związku
z art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z
postępowania - złożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1
(według wzoru – załącznik nr 3
do siwz).
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert,
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert,
8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że
Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (według wzoru – załącznik nr 4 do
siwz).
5.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.5.:
ppkt 2)-4) i 6) – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
ppkt 5) i 7) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11
ustawy Pzp.
5.7. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.5. ppkt 2) i 5)-7) powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 5.5. ppkt 3) i 4) powinny być wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.8. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w pkt 5.5. ppkt 2) zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji
Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis dotyczący terminów wystawienia
dokumentów stosuje się odpowiednio.
5.9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez
Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów
odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych
informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
5.10. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej
podmiotów gospodarczych:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy,
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego,
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego, oryginału umowy regulującej współpracę
tych Wykonawców,
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.5. siwz winny być przedłożone przez
każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie, o którym mowa w pkt
5.5.1) winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo ustanowiony
pełnomocnik.
5) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1
powołanej ustawy przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenie określone w pkt 5.1. siwz winno być złożone przez
ustanowionego przez tych Wykonawców pełnomocnika.
5.11. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te
podmioty.
5.12. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
1) Dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym
powinny być złożone w oryginale wraz
z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia
oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
2) Oferty składane przez przedsiębiorców zagranicznych (w rozumieniu ustawy
z 2.7.2004.
o swobodzie działalności gospodarczej – t. jedn. Dz. U z 2013 r., poz. 672
ze zm.) reprezentowane przez swoje oddziały, działające w Polsce powinny być
podpisane przez przedsiębiorcę zagranicznego, a dokumenty potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, załączone do oferty bądź
uzupełniające ofertę, powinny dotyczyć przedsiębiorcy zagranicznego.
5.13. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z 16.4.1993 o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (t. jedn. Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.):
1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z
wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
2) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca,
nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one
udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
3) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela
lub oznacza w wybrany przez siebie sposób umożliwiający zachowanie poufności i
oznacza „Tajemnica przedsiębiorstwa”.
4) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert Komisja Zamawiającego dokona
analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom
postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone
w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych
przez składającego ofertę.
5) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność
wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy
Prawo zamówień publicznych.
VI.3) Informacje dodatkowe:
15.3. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego.
15.3.1. Inicjatorem zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.
Warunkiem dokonania n/w zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez
stronę inicjującą zmianę zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie
zmiany (przyczynę), opis wpływu zmiany na wykonanie zamówienia.
1) Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia należnego
Wykonawcy,
w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.
2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zmiany ceny jednostkowej netto dla poszczególnych grup taryfowych w
przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii podatkiem akcyzowym,
e) taryfy za usługi sprzedaży zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki.
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez
Wykonawcę.
15.3.3. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie
przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
15.3.4. Zamawiający może nie wyrazić zgody na aktualizację rozwiązań
związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z uwagi na postęp technologiczny
powodujący zwiększenie kosztów realizacji umowy.
15.3.5. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem
nieważności
w postaci aneksu do umowy.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
12.3.2015 (10:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
12.3.2015 (10:30)