Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk,
ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6622691, faks 023 663 13 40.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Archeologiczne badania wykopaliskowe związane z usunięciem powstałej podczas robót ziemnych kolizji na terenie realizowanej inwestycji: Poprawa układu komunikacyjnego miasta Płońska - budowa drogi gminnej projektowanej obwodnicy
w Płońsku od ul. Targowej do ul. Klonowej wraz z przebudową ulicy Klonowej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia. Stan istniejący: Archeologiczne badania wykopaliskowe mają być prowadzone na terenie realizowanej aktualnie budowy inwestycji pn. Poprawa układu komunikacyjnego miasta Płońska - budowa drogi gminnej projektowanej obwodnicy w Płońsku od ul. Targowej do ul. Klonowej wraz
z przebudową ulicy Klonowej. Jest to teren położony poza strefą pełnej ochrony konserwatorskiej. Na terenie przedmiotowej budowy, w okresie od lipca do października 2010 r. były prowadzone archeologiczne badania wykopaliskowe na powierzchni 18 arów, zgodnie z Decyzjami Mazowieckiego Konserwatora Zabytków: Nr 260/DC/10 z dnia 15 lipca 2010 roku i Nr DC 295/C/10 z dnia 17 sierpnia 2010 roku. Zakres robót do wykonania: Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszelkich badań wykopaliskowych i archeologicznych na obszarze o powierzchni ok. 76 arów związanych
z usunięciem powstałej podczas robót ziemnych kolizji na terenie realizowanej inwestycji: Poprawa układu komunikacyjnego miasta Płońska - budowa drogi gminnej projektowanej obwodnicy w Płońsku od ul. Targowej do ul. Klonowej wraz z przebudową ulicy Klonowej, nałożonych na Zamawiającego DECYZJĄ Nr 399/DC/10 z dnia 22 października 2010 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Ciechanowie (załącznik nr 6 do siwz) , m.in.: 1. Uzyskanie zezwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, 2. Wykonanie robót ziemnych - wykopy. 3. Prace wykopaliskowe: 1) eksploracja ręczna z uwzględnieniem złożoności i specyfiki nawarstwień, 2) lokalizacja trójwymiarowa, metrykowanie, pakowanie zabytków specjalnych z badań wykopaliskowych, 3) metrykowanie i pakowanie zabytków masowych z badań wykopaliskowych 4) pobieranie próbek botanicznych, dendrochronologicznych, ichtiologicznych, ziemi wraz z ich
- lokalizacją, metrykowaniem i zapakowaniem, 5) sporządzanie inwentarza zabytków specjalnych, masowych, próbek, zdjęć, planów itp., 6) ustalenie i przygotowanie obiektów do fotografowania, wybór ujęcia zgodnie z wymogami dokumentacji archeologicznej: ujęcie detalu, 7) ustalenie i przygotowanie obiektów do fotografowania, wybór ujęcia zgodnie z wymogami dokumentacji archeologicznej: ujęcie całościowe , 8) dokładny opis negatywów oraz ich oznakowanie, 9) wyróżnianie i oznaczanie warstwy kulturowej, naturalnej, wykonanie pomiarów pionowych i horyzontalnych, sporządzenie szkiców roboczych w trakcie eksploracji. Gromadzenie obserwacji i bieżąca ich analiza, określenie charakteru
i stosunku w układzie pionowym i horyzontalnym - warstwa złożona (3 plany), 10) oczyszczanie, mycie, suszenie, segregacja, przepakowanie, liczenie skorup i kości zabytków masowych, 11) trwałe oznakowanie tuszem ceramiki, kości, krzemieni, zabytków specjalnych itp. zabytków masowych, 12) zabezpieczanie i stała kontrola w trakcie trwania wykopalisk przedmiotów narażonych na zniszczenie, 13) spakowanie metodyczne zespołu zabytków z jednej warstwy, zespołu, stanowiska, 14) rysunek warstw kulturowych (plan) w skali 1:20, 15) rysunek warstw kulturowych (profile) w skali 1:20, 16) karty katalogowe, 17) opracowanie wyników badań: a) analiza funkcjonalno-przestrzenna stratygraficzna
i chronologiczna stanowiska wielowarstwowego, b) określenie chronologiczne zabytku - ustalenie grupy typu, odmiany wariantu. Dotyczy zarówno zabytków specjalnych jak i masowych, c) analiza ilościowa ceramiki z pomiarem wagi, grubości fragmentów, objętości oraz obliczenia wskaźników , d) przygotowanie tekstu opracowania: - część materiałowa - opisy nawarstwień, obiektów, zabytków, - część analityczna - analiza zabytków, nawarstwień, historia badań, opis metody itp. - część podsumowująca - wnioski końcowe łącznie z przypisami, - tabele uwzględniające do 30 cech za każde 100 zabytków, - redakcja opisów pod ryciny, plany fotografie i tabele, - redakcja techniczna tekstu: układ, nadzór nad przepisywaniem, korekta maszynopisu, ustalenie oprawy itp. 4. W ramach prowadzonych prac do Wykonawcy należy: a) przechowywanie znalezisk, jeżeli będzie to uwzględnione w zezwoleniu Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, b) wykonywanie innych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia czynności określonych rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 r. Nr 150. poz. 1579 ze zm.). oraz w innych powszechnie obowiązujących przepisach krajowych w tym obowiązujących w Polsce przepisach Unii Europejskiej. 5. Badania archeologiczne winny być prowadzone zgodnie z wymogami określonymi w: a) ustawie
z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r., Nr 162, poz.1568, ze zm.), b) rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 r. Nr 150. poz. 1579 ze zm.), c) innych powszechnie obowiązujących przepisach krajowych w tym obowiązujących w Polsce przepisach Unii Europejskiej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie żąda załączenia do oferty dokumentów
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie żąda załączenia do oferty dokumentów
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie żąda załączenia do oferty dokumentów
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie żąda załączenia do oferty dokumentów
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie żąda załączenia do oferty dokumentów
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w formie aneksu w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku zmiany decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na wniosek Wykonawcy, adres Zamawiającego: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od
ul. 1 Maja) pok. 212 Referat Zamówień Publicznych(II piętro)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.01.2011 godzina 09:00, miejsce: Adres Zamawiającego: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w Kancelarii Urzędu - Sala Obsługi Interesantów (na parterze)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 16.02.2011.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Gminy Miasto Płońsk pn. Poprawa układu komunikacyjnego miasta Płońska - budowa drogi gminnej projektowanej obwodnicy w Płońsku od ul. Targowej do ul. Klonowej wraz z przebudową ulicy Klonowej jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
07.01.2011 Informację wytworzyła i do publikacji przekazała p. C. Milewska