Adres strony internetowej,
na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.plonsk.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana
przez Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj.
mazowieckie, tel. 023 6622691, faks 023 663 13 40.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi na
odcinku od ciągu pieszo jezdnego do drogi osiedlowej (24KDD).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi - ciągu pieszo jezdnego o wymiarach: 65 m długości x 9 metrów szerokości = 585 m2. Zamówienie
realizowane będzie w formule (zaprojektuj i wybuduj), w myśl której rolą Wykonawcy
jest przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę i
przeprowadzenie robót budowlanych. Na przedmiot zamówienia składa się
następujący zakres rzeczowy: a) W ramach zadania (zaprojektuj) - opracowanie
dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę drogi na
odcinku od ciągu pieszo jezdnego do drogi osiedlowej (24KDD). b) W ramach
zadania (wybuduj) - wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez
Wykonawcę dokumentacji projektowej i decyzji pozwolenia na budowę drogi na
odcinku od ciągu pieszo jezdnego do drogi osiedlowej (24KDD). Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia zawarty jest w programie funkcjonalno-użytkowym
stanowiącym załącznik nr 9 do siwz.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9,
71.00.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach:
7.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium do
zamówienia w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych i 00/100).
1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6
ustawy Pzp. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek
bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr rachunku 73 8230 0007
0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu
zamówienia: Budowa drogi na odcinku od ciągu pieszo jezdnego do drogi
osiedlowej (24KDD). nasz znak: ZP.271.1.2014. 3. Wadium wniesione w pieniądzu
Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Wadium wniesione w pieniądzu
należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin
wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku
bankowego Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii
potwierdzenia wpłaty wadium. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone
wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez
Wykonawcę. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w
formie oryginału do oferty. 7. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie
wykluczony z postępowania. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z
art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia
wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3
ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz
z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp., jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25
ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictwa, chyba, że
udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
W/w
warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem min. 1
najważniejszej roboty budowlanej, polegającej na budowie drogi, której
powierzchnia była nie mniejsza niż 500m2 oraz wykaże się wykonaniem min. 1
głównej usługi, polegającej na opracowaniu 1 projektu budowlanego w zakresie
branży drogowej dla drogi o powierzchni nie mniejszej niż 500m2. Na
potwierdzenie w/w warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do oferty:
a) wykazu robót budowlanych wg załącznika nr 5 do siwz, potwierdzającego wykonanie
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1
najważniejszej roboty budowlanej, polegającej na budowie drogi, której
powierzchnia była nie mniejsza niż 500m2 wraz z załączeniem dowodów dotyczących
tej roboty, określających, czy robota ta została wykonana w sposób należyty
oraz wskazujących, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończona. Na potwierdzenie tego wymaga się złożenia poświadczenia,
a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest
w stanie uzyskać poświadczenia, złoży inne dokumenty, potwierdzające powyższe.
b) wykazu usług wg załącznika nr 6 do siwz, wykonanych, w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, który będzie potwierdzał wykonanie
min. 1 głównej usługi, polegającej na opracowaniu projektu budowlanego w
zakresie branży drogowej dla drogi o powierzchni nie mniejszej niż 500m2. Do
wykazu należy załączyć dowody, czy wykazana usługa została wykonana należycie w
postaci poświadczenia wydanego nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia należy złożyć
oświadczenie Wykonawcy. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może
żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być
składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231) dowodami są: poświadczenie, jeżeli z
uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie
uzyskać poświadczenia - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku gdy Zamawiający
jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej
wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Niespełnienie w/w
warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Spełnienie
warunku nastąpi na podstawie oświadczenia z pkt. 5.1 siwz.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności
do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Inicjatorem
zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca. Warunkiem dokonania n/w
zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę
zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie zmiany (przyczynę), opis
wpływu zmiany na wykonanie zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany
postanowień niniejszej umowy: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia
zmiany w zakresie terminu realizacji umowy: 1) z powodu wystąpienia siły
wyższej np. zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego
nie można było przewidzieć lub wystąpienia niesprzyjających dla robót warunków
pogodowych, 2) w związku z koniecznością realizacji postulatów osób trzecich
nieuwzględnionych na etapie podpisania umowy, a ze względów społecznych
koniecznych do spełnienia. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany
materiałów i technologii przedstawionych w programie funkcjonalno-użytkowym, po
ich zatwierdzeniu pod warunkiem, że zamiany te będą korzystne dla Zamawiającego
oraz nie będą powodować wzrostu ceny wykonania przedmiotu umowy. Będą to, w
szczególności, okoliczności: 1) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez
Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, 2)
powodujące poprawienie parametrów technicznych, 3) wynikające z aktualizacji
rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
4) w przypadku zmian korzystnych dla zamawiającego, w szczególności
zmniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 2) umowy, jak
również w przypadku zmiany przedmiotu zamówienia. 3. Zamawiający przewiduje
również zmiany umowy w wyniku: 1) zmiany danych podmiotowych Wykonawcy (np. w
wyniku przekształcenia, przejęcia itp.), 2) urzędowej zmiany stawki VAT nastąpi
zmiana cen proporcjonalnie do zmiany stawki VAT, 3) przedłużenia terminu
realizacji zamówienia z przyczyn niemożliwych wcześniej do przewidzenia, w
szczególności następstw działań administracyjnych oraz zawieszania umowy, o
którym mowa w § 17 umowy. 4. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej
pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy. 5. Nie stanowi zmiany umowy
w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1)
zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, 2)
zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami,
3) zmiana rachunków bankowych stron umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której
jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na
wniosek Wykonawcy: 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od
ul. 1 Maja) w Referacie Zamówień Publicznych, pokój 212, II piętro..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2014 godzina 09:00, miejsce: 09-100
Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w Kancelarii
Urzędu - Biuro Obsługi Interesanta (na parterze)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30
(od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie