Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez
Burmistrza Miasta Płońsk , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel.
023 6622691, faks 023 663 13 40.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
- Adres strony
internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego
systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup sprzętu
komputerowego i oprogramowania wraz z usługą instalacji, konfiguracji oraz
wsparcia technicznego w ramach projektu Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu
wśród mieszkańców Płońska.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego sprzętu komputerowego
wraz z oprogramowaniem, usługą instalacji, konfiguracji oraz wsparcia
technicznego. Wskazane w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty
lub pochodzenie towaru, należy rozumieć, jako określenie wymaganych minimalnych
parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z
art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm. Zamawiający dopuszcza
składanie ofert równoważnych, tzn. towaru o nie gorszych parametrach
technicznych i standardach jakościowych (towar równoważny). Wykonawca, który
powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest
obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania
określone przez Zamawiającego (art. 29 ust. 3 tejże ustawy). Wskazanie
producenta, nazwy firm i nazw własnych przedmiotu zamówienia służy jedynie
określeniu parametrów zamawianego asortymentu, a nie wyłonieniu lub
preferowaniu konkretnego producenta czy dostawcy. Zakupiony sprzęt będzie
nieodpłatnie użyczony 2 jednostkom podległym Zamawiającemu oraz 30
gospodarstwom domowym na terenie Płońska na okres realizacji projektu oraz 5
lat trwałości, a następnie przekazany im na własność. Przedmiot zamówienia musi
zostać dostarczony do: - 30 gospodarstw domowych na terenie miasta Płońska - 30
komputerów stacjonarnych, - Gimnazjum nr 1 w Płońsku - 15 komputerów
przenośnych, - Gimnazjum nr 2 w Płońsku - 15 komputerów przenośnych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 7 do siwz.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.23.13.00-0,
48.62.00.00-0, 30.21.31.00-6, 48.31.00.00-4, 48.76.10.00-0, 51.61.10.00-8,
72.61.10.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w
miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7. Wymagania dotyczące wadium. 7.1.
Ustala się wadium do zamówienia w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery
tysiące zł). 7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z
art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 7.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr
rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać
tytuł przedmiotu zamówienia: Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania wraz z
usługą instalacji, konfiguracji oraz wsparcia technicznego w ramach projektu
Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wśród mieszkańców Płońska znak:
AZ.ZP.271.3.2015. 7.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na
rachunku bankowym. 7.5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed
upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie
pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium.
7.6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7.7. Wadium
wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie oryginału do
oferty. 7.8. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z
postępowania. 7.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46
ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 7.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium
przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy
Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym
przez Zamawiającego. 7.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami,
jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie
omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości
wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
7.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie
zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Spełnienie warunku nastąpi na podstawie
oświadczenia z pkt. 5.1. siwz.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy
kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji jakości
- 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
15.3. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego. 15.3.1. Inicjatorem
zmiany może być zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca. Warunkiem dokonania n/w
zmiany umowy jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę
zawierającego opis propozycji zmiany, uzasadnienie zmiany (przyczynę), opis
wpływu zmiany na wykonanie zamówienia. 15.3.2. Zamawiający dopuszcza możliwość
zmiany postanowień niniejszej umowy: 1. Inicjatorem zmiany może być zarówno
Zamawiający, jak i Wykonawca. Warunkiem dokonania n/w zmiany umowy jest
złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego opis
propozycji zmiany, uzasadnienie zmiany (przyczynę), opis wpływu zmiany na
wykonanie zamówienia. 2. Strony dopuszczają się zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy w zakresie: 1) zmiany parametrów technicznych dostawy na
korzystniejsze, jeżeli w trakcie realizacji umowy podwyższa się standard
oferowanych produktów; 2) w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT nastąpi
zmiana cen proporcjonalnie do zmiany stawki VAT, tak w przypadku podwyżki, jak
i obniżki; 3) w zakresie przedłużenia terminu realizacji zamówienia z przyczyn
niemożliwych wcześniej do przewidzenia; 4) w przypadku zaprzestania produkcji przez
producenta oferowanego przez Wykonawcę sprzętu (urządzenia, elementu), jeśli
Wykonawca pomimo dołożenia należytej staranności nie mógł uzyskać takiej
informacji do chwili zawarcia umowy. Wykonawca musi wykazać, iż dołożył
należytej staranności, aby uzyskać od producenta informację odnośnie
kontynuowania lub zaprzestania produkcji oferowanego przez siebie sprzętu
(urządzenia, elementu) i zaoferować w zamian sprzęt o nie niższych parametrach
technicznych i funkcjonalności, kompatybilny ze sprzętem (urządzeniem,
elementem) wskazanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz
przedstawi Zamawiającemu na piśmie propozycję zmian w stosunku do specyfikacji
technicznej i funkcjonalnej przedmiotu umowy zaproponowanego w ofercie, zaś
Zamawiający propozycje taką na piśmie zaakceptuje. 3. Zmiana nastąpi w formie
aneksu do umowy pod rygorem nieważności. 15.3.3. Umowa podlega unieważnieniu w
części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 15.3.4. Zamawiający może nie
wyrazić zgody na aktualizację rozwiązań związanych z realizacją przedmiotu
zamówienia z uwagi na postęp technologiczny powodujący zwiększenie kosztów
realizacji umowy. 15.3.5. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod
rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plonsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na
wniosek Wykonawcy: 09 - 100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście
od ul. 1-go Maja) w Referacie Zamówień Publicznych, pokój 15 (parter budynku).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 06.03.2015 godzina 10:00, miejsce: 09-100 Płońsk,
ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1-go Maja) w Kancelarii
Urzędu (parter budynku).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie
współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Oś Priorytetowa 8. Społeczeństwo
informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3
Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak