SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez
Burmistrza Miasta Płońsk, ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel.
023 6622691, faks 023 663 13 40 , strona internetowa www.plonsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zastępstwo
procesowe obejmujące audyt oraz bieżącą obsługę w zakresie doradztwa
podatkowego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu
zastępstwa procesowego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego w
postępowaniu związanym z podatkiem od towarów i usług przed sądami, trybunałami
lub innymi organami orzekającymi w tym opracowywania dla Zamawiającego opinii
oraz rekomendacji w zakresie doradztwa podatkowego, zastępstwa procesowego w
sprawach dotyczących podatku VAT. 2. Przedmiot zamówienia dotyczy Zamawiającego
wraz z jego wszystkimi jednostkami budżetowymi, zakładami budżetowymi. 3. W
zakres zamówienia wchodzi: 1) bieżąca obsługa oraz bieżące doradztwo podatkowe
w postępowaniach o zwrot podatku od towarów i usług na podstawie udzielonego
pełnomocnictwa procesowego: a) wybór sposobu określenia prewspółczynnika w
świetle art. 86 ust. 2c ustawy o VAT dla Zamawiającego oraz poszczególnie dla
jego jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych; b) ustalanie
prewspółczynnika na podstawie art. 86 ust. 2d ustawy o VAT dla Zamawiającego
oraz poszczególnie dla jego jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych; c)
ustalenie współczynnika sprzedaży na podstawie art. 90 ustawy o VAT dla
Zamawiającego oraz poszczególnie dla jego jednostek budżetowych oraz zakładów
budżetowych; d) analiza wydatków dokonanych przez Zamawiającego oraz
poszczególnie przez jego jednostki budżetowe oraz zakłady budżetowe pod kątem
możliwości zakwalifikowania ich do odliczenia podatku od towarów i usług na
podstawie prewspółczynnika sprzedaży, współczynnika sprzedaży, podział wydatków
na związane z czynności opodatkowanymi, zwolnionymi i niepodlegającymi ustawie
o VAT; e) odliczenie podatku VAT od wydatków bieżących na podstawie
prewspółczynnika, jak również współczynnika sprzedaży na bieżąco w każdej
składanej co miesiąc deklaracji podatkowej VAT-7 oraz dokonywanie korekty
rozliczenia VAT-7 na podstawie obliczonego prewspółczynnika, współczynnika
ostatecznego; f) sporządzenie, podpisywanie na podstawie udzielonego
pełnomocnictwa deklaracji VAT-7, ewentualnych korekt deklaracji VAT-7 za poszczególne
okresy rozliczeniowe i przygotowanie wniosków o stwierdzenie nadpłaty podatku
od towarów i usług, składanie deklaracji VAT-7, ewentualnych korekt deklaracji
VAT-7 do urzędu skarbowego, g) bieżące doradztwo podatkowe w sprawach
związanych z podatkiem VAT od ponoszonych przez Zamawiającego wydatków
bieżących oraz pobieranych dochodów. 2) audyt obejmujący analizę wydatków
ponoszonych na inwestycje w latach 2007- 2016.05, tj. analiza możliwości
odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych za lata 2007-2016.05 w tym
opracowywania dla Zamawiającego opinii oraz rekomendacji w zakresie doradztwa
podatkowego, zastępstwa procesowego w sprawach dotyczących zwrotu podatku VAT
za w/w okres; 3) doradztwo prawne w zakresie audytu obejmującego analizę
wydatków w zakresie opłacalności przeprowadzenia procesu zwrotu podatku VAT od
wydatków bieżących/mieszanych ponoszonych w latach 2012-2015, w przypadku
przeprowadzenia procesu centralizacji wstecz, odliczenie podatku VAT od
wydatków bieżących/mieszanych ponoszonych w latach 2012-2015 dotyczyć będzie
również jednostek budżetowych/ zakładów budżetowych Zamawiającego; 4) w
zakresie punktu 3.1) mieścić się będzie występowanie na podstawie udzielonego
pełnomocnictwa przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi w sprawie
zwrotu nadpłaty podatku VAT obliczonej na podstawie prewspółczynnika sprzedaży,
współczynnika sprzedaży: a) postępowań sprawdzających, prowadzonych przez
organy administracji skarbowej w przedmiocie orzeczenia poprzedzającego wypłatę
nadwyżki podatku VAT na podstawie deklaracji podatku VAT; b) postępowań
kontrolnych i sądowo-administracyjnych dotyczących rozliczeń podatku VAT; c)
postępowań poprzedzających złożenie deklaracji rozliczeniowych w zakresie
dotyczącym urzędowej interpretacji przepisów prawa podatkowego; 5)
przygotowywanie skarg, wniosków, wystąpień i pism procesowych do sądów i
organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego lub podatkowego
oraz w związku z toczącym się postępowaniem o zwrot nadpłaty podatku od towarów
i usług; 6) przygotowywanie odwołań przy udziale komórek organizacyjnych
merytorycznie właściwych sprawie; 7) udział w ewentualnym postępowaniu
sprawdzającym i kontrolnym prowadzonym przez właściwe podmioty; 8) w przypadku,
gdy stan faktyczny rozliczeń oraz stan prawny będą wymagały potwierdzenia
poprawności skutków podatkowych Wykonawca przygotuje wniosek o indywidualną
interpretację prawa podatkowego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00-8.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza
niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
·
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5
ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
·
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia
z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b w związku z art. 66 ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. Zgodnie z art. 5 ust. 1b
ustawy Pzp, ustawodawca przyjął, iż w przypadku zamówień, których przedmiotem
są usługi prawnicze, polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed
sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie
zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub
interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących
przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu
zamówienia z wolnej ręki. Powyższe oznacza możliwość zastosowania tego trybu
zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno
przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego
uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust. 1 b ustawy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
·
Kancelaria Doradztwa Podatkowego Wyrzykowski Sp.
z o.o., ul. Witolda Rychtera nr 5 lok. 10, 03-980 Warszawa, kraj/woj.
mazowieckie.