Ogłoszenie o zamówieniu. Polska - Płońsk: Usługi gospodarki odpadami 2017/S 198-407 491. Gospodarka Odpadami - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w mieście Płońsk Numer referencyjny: AZ.ZP.271.8.2017 (plik do pobrania)
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1 / 7
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:407491-2017:TEXT:PL:HTML
Polska-Płońsk: Usługi gospodarki odpadami
2017/S 198-407491
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta PłońskAZ.ZP.271.8.2017ul. Płocka 39Płońsk09-100PolskaTel.: +48 236622691/ +48 236631300E-mail: plonsk@plonsk.pl Faks: +48 236631340Kod NUTS: PL922
Adresy internetowe:
Główny adres: www.plonsk.pl
I.2)
Wspólne zamówienie
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie podadresem: www.plonsk.pl
Więcej informacji można uzyskać pod następującym adresem:
Gospodarka odpadami – odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w mieście PłońskAZ.ZP.271.8.2017ul. Płocka 39Płońsk09-100PolskaTel.: +48 236622691/ +48 236631300E-mail: plonsk@plonsk.pl Faks: +48 236631340Kod NUTS: PL922
Adresy internetowe:
Główny adres: www.plonsk.pl
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)
Główny przedmiot działalności
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2 / 7
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
Gospodarka odpadami – odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w mieście Płońsk.
Numer referencyjny: AZ.ZP.271.8.2017
II.1.2)
Główny kod CPV
90533000
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Gospodarka odpadami – odbieranie i zagospodarowanie odpadówkomunalnych w mieście Płońsk obejmująca odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych znieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta Płońsk. Zamówienie realizowane będzie wokresie od 1.1.2018 r. do 31.12.2018 r. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania kluczowychczęści przedmiotu umowy przez Wykonawcę, tj. czynności odbierania i zagospodarowania odpadów zzastrzeżeniem postanowienia art. 36a i art. 36b Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę napodstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotuzamówienia:- odbiór i transport odpadów komunalnych – kierowców pojazdów wykonujących świadczenieprzedmiotowej usługi – 2 osoby. Szczegółowy opis realizacji usługi stanowi załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
Wartość bez VAT: 1 490 553.01 EUR
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90533000
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL922
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Miasto Płońsk.
II.2.4)
Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Gospodarka odpadami – odbieranie i zagospodarowanie odpadówkomunalnych w mieście Płońsk obejmująca odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych
z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta Płońsk. Zamówienie realizowane będzie
w okresie od 1.1.2018 r. do 31.12.2018 r.
Szczegółowy opis realizacji usługi stanowi załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
Wartość bez VAT: 1 490 553.01 EUR
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3 / 7
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2018
Koniec: 31/12/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usługw okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług, jeżeli takiezamówienie jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestruzawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
1. wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicielinieruchomości na terenie Gminy Miasta Płońsk, prowadzonej przez Burmistrza Miasta Płońsk, zgodnie zprzepisami art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach ( Dz.U. z 2017 r., poz. 1289). Ww. wpis do rejestru działalności regulowanej musiobejmować co najmniej odpady o kodach: od 15 01 01 do 15 01 07, 15 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 23,٭
07 03 20 ,39 01 20 ,36 01 20 ,٭35 01 20 i 20 03 99, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z
dnia 9.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2014 poz. 1923);
2. aktualne zezwolenie starosty na zbieranie i transport odpadów komunalnych z uwzględnieniem odpadówniebezpiecznych lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2012 r.
o odpadach (t. jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.);
3. aktualne pozwolenie na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem ich zbierania i odzysku dla RIPOK,
o którym mowa w ustawie z dnia 14.12.2012 (t. jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.) lub aktualne pozwoleniena wytwarzanie odpadów dla RIPOK lub promesę lub umowę zawartą pomiędzy Wykonawcą a RIPOK-iem(na podstawie której Wykonawca będzie przekazywał do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów wraz z tympozwoleniem wystawionym na RIPOK);
4. aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny lub wpis do rejestru,
o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t. jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.).
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w przedmiotowym zakresie.
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4 / 7
1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zarówno na etapieudzielenia zamówienia, jak i w czasie jego realizacji:
1) urządzeniami technicznymi w postaci pojazdów:
a) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych umożliwiającymiopróżnianie pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l.
b) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zgromadzonychw workach,
c) 2 pojazdami umożliwiające odbiór odpadów selektywnie zebranych wyposażone w system HDS,
d) 1 pojazdem umożliwiającym obsługę nieruchomości usytuowanych w strefach ograniczonej możliwościmanewrowej pojazdu, tzn. o maksymalnym rozstawie osi do 180 cm oraz szerokości całkowitej pojazdu do 270cm,
e) 3 pojazdami typu hakowiec.
2) bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie miasta Płońska lub w odległości nie większej niż60 km od granicy miasta i posiada do niej tytuł prawny. Teren bazy magazynowo – transportowej powinienbyć wyposażony w urządzenia i systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ściekówprzemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia20.7.2017. – Prawo Wodne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566).
Baza magazynowo – transportowa powinna być również wyposażona w co najmniej jedno urządzeniesłużące do mycia i dezynfekcji kontenerów, pojemników oraz jedno urządzenie służące zimą do odmrażaniakontenerów.
2. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowychlub ciągłych nadal wykonuje, co najmniej 3 usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnychzmieszanych, o łącznej masie odebranych odpadów w ilości nie mniejszej niż 7 000 Mg każda, wykonywanych
w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy.
3. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia tj. minimum: czterema osobami posiadającymi wyższe wykształcenie związane z ochronąśrodowiska albo inżynierią środowiska, albo gospodarką odpadami. Osoby te powinny posiadać co najmniej 3letni staż pracy w branży związanej z zagospodarowaniem odpadów.
III.1.5)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
III.2.3)
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonaniazamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5 / 7
IV.1.6)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.1)
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 10:15
Miejsce:
09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 w Urzędzie Miejskim (wejście od ul. 1 Maja) w sali konferencyjnej UrzęduMiejskiego sala nr 119, I piętro.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
2018 r.
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)
Informacje dodatkowe:
8. Wymagania dotyczące wadium.
8.1. Ustala się wadium do zamówienia w wysokości: 120 000 PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy zł).
8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
8.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez BankSpółdzielczy w Płońsku:
nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003
na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia:
Gospodarka odpadami – odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w mieście Płońsk.
znak: AZ.ZP.271.8.2017
8.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8.5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym za terminwniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium.
8.6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunkubankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowegooraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8.7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć w formie oryginału do oferty.
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6 / 7
8.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium zostanie odrzucona na podstawie art.89 ust.1 pkt 7b ustawyPzp.
8.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp.
8.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, napodstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jakonajkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
8.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lubdokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia,
o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki,
o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonejprzez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronieWykonawcy.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587701E-mail: uzp@uzp.gov.pl Faks: +48 224587700
Adres internetowy:www.uzp.pl
VI.4.2)
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes
w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającegoprzepisów ustawy Pzp.
2. Środkami ochrony prawnej są:
2.1. Odwołanie, które przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającegopodjętej w postępowaniu lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawieustawy Pzp. Odwołanie wnosi się w formie pisemnej do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 02-676 Warszawa,ul. Postępu 17A, w terminach określonych w art. 182 ustawy Pzp.
2.2. Skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczeniaorzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowejoperatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
3. Szczegółowe uregulowania dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są w Dziale VI.
Dz.U./S S198
14/10/2017
407491-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7 / 7
14/10/2017S198
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7 / 7
W sprawach nieuregulowanych niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówieńpublicznych oraz odpowiednie przepisy ustawy z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz.U.
z 2017, poz. 459 ze zm.).
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Adres internetowy:https://www.uzp.gov.pl/kio
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
12/10/2017
19.10.2017r. Informację do publikacji wytworzyła i przekazała p. S. Januszewska